fallback

Сигурността в авиацията е по-важна от икономиите

Кап. Янко Георгиев

23.08.2014 | 12:00

Тенденцията към икономии може ли да бъде една от причините, поради която се стигна до един от най-тежките инциденти в авиоиндустрията - свалянето на малайзийския самолет над Украйна?

Това попитахме директора на Bulgaria Air, кап. Янко Георгиев.

Една от теориите беше, че това самолетите прелитат над зона, в която се водят военни действия, се дължи и на опита на авиокомпаниите да правят икономии.

Чуйте коментара на кап. Георгиев в интервюто за предаването Авиошоу с водещ Александър Богоявленски. Цялото интервю гледайте в понеделник от 20:30 по телевизия България он ер.

кап. Янко Георгиев, директор на Bulgaria Air:

В никакъв случай тази трагедия не е в резултат на икономии или неглижиране на риска. Malaysian Airlines е достатъчно утвърдена в световния бранш, така че не допускам непремерен риск.

В момента, в който се случи този инцидент имаше NOTAM, който не забраняваше прелитането над тази територия. Просто предупреждаваше, че компаниите биха могли да заобикалят Кримския полуостров. Но нямаше пълна забрана, както е към момента.

 

Ставаме свидетели на спешни действия от страна на авиационните регулатори, които вече доста по-строго предупреждават, а в някои случаи и забраняват някои полети на авиокомпании над такива зони. Как се отразява това на националния превозвач. Много бързо реагирахте в тази ситуация. Как стоят нещата сега?

кап. Янко Георгиев, директор на Bulgaria Air:

Ние не сме толкова засегнати от тези рестрикции, от гледна точка на това, че имахме само един полет от Бургас за Казахстан, който преминаваше над тази забранена зона.

В момента премаршутираме по южни трасета. Разликата не така голяма във време, около 10 мин. и съответно не се харчи толкова много гориво.

Така че не бих казал, че полетът се оскъпява много.

Има други авиокомпании, чиито полети преминават над тези зони, над Кримския полуостров и Донецк и те може би търпят огромни загуби.

От друга страна, Украйна забрани на най-големите руски превозвачи, Аерофлот и Трансаеро изобщо да минават над тяхна територия.

Например в момента полет на Трансаеро с Boeing 747 от Москва за Бургас като време се увеличава с един час.

Можете да си представите какви са допълнителните експлоатационни разходи.

Цялото интервю на кап. Янко Георгиев за предаването Авиошоу ще бъде излъчено по телевизия Bulgaria On Air на 25 август 2014 от 20:30ч.

fallback
Още от България
fallback