fallback

Въпреки забавянето и предизвикателствата: Новата отсечка на "Хемус" е построена по европейските изисквания

Според арх. Шишков проблемите всички проблеми, свързани с магистралата, имат своето решение

18.10.2022 | 17:50 Автор: Петя Кръстева

Автомагистрала "Хемус" от днес е по-дълга с 16 километра и 300 метра. 48 години след първата копка и с близо две години закъснение след срока министърът на регионалното развитие Иван Шишков официално откри новия участък между Буховци и Белокопитово.

Инж. Асен Тодоров, който е ръководител на проекта на новооткритата отсечка на автомагистрала "Хемус", признава, че при изграждането на трасето е имало предизвикателства. 

Отсечката е с всички нови европейски изисквания, които са въведени и за ограничителни системи за пътища, и за маркировки и за дивитационни фуги и за износващия пласт за асфалтобетон", коментира той. 

Именно инженер Тодоров трябваше да влезе преди година в обяснителен режим за тази отсечка на магистралата, след като тя предизвика спорове между строителите и тогавашната служебна власт по темата дали един от насипите се е свлякъл, или нарочно е разкопан. 

"Основанието е тази дупка отзад. Смятаме че преди това тук е имало насип, имало е асфалтово покритие, имало е маркировка, имало е мантинели. За нас е странно защо изглежда така в момента", подчерта директорът на ОДМВР-Търговище старши комисар Мариан Михайлов.

На кадри от края на 2020 г. се виждаше, че магистралата в липсващия тогава участък е била почти готова. 10-месеца по-късно строителите бяха категорични, че срутване не е имало, а участъкът е бил разкопан умишлено. 

"Открихме, че има високи подпочвени води, които не са установени на база проектирането и проучването и за да не се компрометира в бъдеще магистралата, просто преценихме че е по-добре в момента да откопаем насипа, да направим две дренажни ребра и да се приключи казуса по темата, не знам защо това нещо се политизира", поясни Тодоров. 

"Новата отсечка струва 120 милиона лева, които са осигурени от националния бюджет, а изграждането на другите лотове на "Хемус" остава приоритет за правителството", констатира ресорният министър арх. Иван Шишков.  

По думите му "всичките проблеми, които са свързани с проектирането и бъдещето строителство на "Хемус", имат своето решение.

"Надявам се наистина през пролетта да имаме почти готово цялото трасе, с изключение на два подучастъка от 7 и 8 лот", поясни той.

48 години след първата копка магистрала "Хемус" все още не е построена в цялост. Въпреки че по закон допустимата максимална скорост за магистрали у нас е 140 километра в час, в новият участък тя е ограничена на 120 километра в час. 

Вижте повече в репортажа на Виктор Борисов.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във  Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback