"Спаси София": Директорите на столичния градски транспорт вземат 1 млн. лв. годишно

Според Борис Бонев 4-те отделни дружества могат бъдат слети в едно

20.05.2022 | 19:14 Редактор: Здравко Черкезов

Над 1 млн. млн. годишно си разделят директори и членовете на бордовете в 4-те столични транспортни предприятия. Списъка с възнагражденията им публикуваха от гражданската организация "Спаси София". Те поискаха реформи в градския транспорт, както и оставката на кмета на София Йорданка Фандъкова.

Изнесените данни от "Спаси София" показват, че директорите и членовете на борда в Центъра за градска мобилност (ЦГМ) взимат общо 374 хил. лв. годишно, в Столичния автотранспорт – 174 500, в Столичния електротранспорт – над 230 000 лева, а в "Метрополитен" – близо 265 хиляди лева. 

Тези 20 директорски заплати надхвърлят 1 млн. лв. годишно. 

"Скандалното тук не е голямата заплата, а броят им. 20 директори управляват градския транспорт на София, в 4 отделни дружества. За сравнение, много по-богати, много по-добре развити градове от София като Виена, като Париж, като Белград, Загреб... имат само 1 дружество, което управлява градския транспорт. В София са 4", изтъкна общинският съветник от "Спаси София" Борис Бонев.

"Просто по този начин има предостатъчно места, на които партийно да бъдат назначавани партийните кадри", обяснява си той.

Според Бонев директорите и членовете на бордовете имат много дублиращи се функции и затова е нужна оптимизация на ръководните структури, като 4-те дружества бъдат слети в едно.

"По този начин ще се оптимизират не само директорските позиции и заплатите на директорите, а и тези хоризонтални структури като маркетинг, счетоводство", смята общинският съветник. 

От ГЕРБ обаче не са съгласни с твърденията на Бонев.

"Г-н Бонев сякаш пое през последните месеци активната роля на маша на управляващите държавата и не знам защо смята, че ще бъде възнаграден за това през следващите избори. В тези 4 дружества има над 7 хил. човека. Няма никаква гаранция в предложенията, които дава за механичното им обединяване, че това ще бъде една по-ефективна структура", заяви общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков.

Според Зарков 4-те дружества са разпределени по типове транспорт и броят на членовете в бордовете е минимален спрямо Закона за публичните предприятия.

"От друга страна техните възнаграждения са регламентирани в наредбата която е приета от СОС и тези възнаграждения, които са получават, са базирани на минималната работна заплата, която знаем, че нараства съобразно разходите и инфлацията в страната", посочи той.

Вижте повече в репортажа на Даяна Георгиева.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК