Параграф 22: Втора година не могат да ремонтират опасен виадукт заради правни пречки

Регионалният министър Гроздан Караджов търси решение чрез промяна в закона

05.04.2022 | 18:45 Редактор: Здравко Черкезов

Параграф 22: Опасен виадукт пред срутване не може да бъде ремонтиран втора година заради правни пречки. За проблема сигнализира самият министър на регионалното развитие Гроздан Караджов, който търси решение чрез промяна в закона. 

Bulgaria ON AIR провери какви са заплахите за мостовото съоръжение. 

Красимир минава през прохода "Витиня" непрекъснато вече втора година – по принуда. Казва, че това му коства нерви и време.

"Пътят може да го снимате нагоре, да видите какво е. Всичко е дупка до дупка и дето викат – в средата пак дупка. Много е лош пътят", разказва той.

Всички шофьори на тежкотоварни автомобили като Красимир са принудени да използват обходния маршрут вместо магистрала "Хемус", тъй като виадуктът "Бебреш" е пред срутване. Причината е ерозия на ригела, която може да доведе до рухване на целия мост при по-голямо натоварване от преминаващите ТИР-ове.
 
"Ако се пренесе целият трафик, според експертите, е възможно да се случи фатално сриване надолу на едното платно", алармира министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

За да бъде завършена реконструкцията обаче, действията на регионалното министерство зависят от депутатите. 

"За да бъде поправен, ни трябва точно това решение на НС, с което да ни разреши да довъзлагаме подобни ремонтни дейности, за които сегашните договори са с отдавна надминат лимит", обясни министър Караджов.

От 2020 г. от строителното министерство са успели да укрепят фугата на мостовото съоръжение, която е довела до ерозия в съоръжението.

"При дълготрайна експлоатация водата протича, откъснали са се водосточните тръби и допринасят за това бетоновата армировка да се олющи по-рано, отколкото трябва. Там няма водосточни тръби и водата е замръзнала, и ледът е полепнал навсякъде по конструкцията. Час по-скоро следва да бъде възстановена конструкцията", коментира преподавателят във ВТУ и експерт по геозащита проф. Чавдар Колев

А докато това се случи, шофьорите са принудени да чакат в километрични опашки, за да преминат през участъка.

Вижте повече в репортажа на Христиана Стефанова.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК