fallback

МС и бизнесът се разбраха: Парите за туризма отиват за ваксинационния процес

Пакет от документи ще удостоверява безопасността на заведенията

23.09.2021 | 13:35 Автор: Тодор Петров

Туристическият бранш проведе среща с премиера Стефан Янев и министри в търсене на решение за спасяването на сектора в условията на новата Ковид вълна. Било е постигнато принципно съгласие за няколко общи действия. 

Представителите на туризма предложиха 70-те млн. лв. които бяха гласувани за актуализация на бюджета, да се насочат към ваксинацията в държавата. Ще се търси и вариант за пакет от документи, които да удостоверяват безопасността на заведенията.

От днес започват икономически  мерки с перспектива 2022 г., за да продължи туристическият бранш да продължи да съществува.

"Туризмът е важна част от нашата икономика. Стремежът ни е да проявим нашата грижа и да намерим общ език по отношение на това, което предстои. Затова от туристическия бранш предложиха гласуваните с актуализацията на бюджета 70 милиона лева да бъдат пренасочени", заяви служебният премиер Стефан Янев.

"Средствата, които бяха заложени през актуализацията на бюджета, да бъдат използвани именно за ваксинация. В противен случай тези средства биха били пренебрежително малки", посочи от Националния борд по туризъм Полина Карастоянова.

"Всички имаме интерес туризмът да продължи да се развива и ние да останем една зелена дестинация. Желанието е да достигнем онова ниво на ваксинация, че всички чужденци да пожелаят дестинация България и работещите да са сигурни", коментира министърът на туризма Стела Балтова.

В следващите 10 дни ще стане ясно дали това е възможно. Дотогава трябва да бъде изготвен и пакетът от документи и сертификати, с които да се доказва, че заведенията и хотелите са безопасна среда. Мерките ще са и с поглед към 2022 година. 

"Ще продължим да работим, както работим досега, а именно протестно. В следващите дни ще депозираме нашите предложения на база ЕС практики как работят нашите колеги в чужбина", подчерта председателят на БАЗ Ричард Алибегов. 

От бранша поискаха и увеличаване на бюджета за туризъм в перото за маркетинг и реклама.

Вижте повече в репортажа на Виктор Борисов.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback