Защо е необходимо да се промени философията по пътна безопасност

Коментар на Христо Радков и Йонко Иванов

05.05.2021 | 21:40 Редактор: Жаклина Иванова

Кошмарен трафик заради почивните дни. Как да няма тапи? Какво да очакваме на 9 май, когато българинът ще се прибира от почивка? 

"Ако очакваме същата бройка МПС да се приберат към големи градове, то ще гледаме абсолютно същото. "Пътна полиция" заяви в началото на почивните дни, че ще изкарат всичките си "играчки", за да могат да санкционират повече и да спомогнат за по-доброто движение. Видяхме по-доброто движение - София- Бургас по магистрален път  - 7 часа", заяви Христо Радков от "Българското обединение на шофьорите" в ефира на "Денят ON AIR".

Той е сигурен, че това, което трябва да се направи, е да се промени философията по пътна безопасност в България.

"Виждаме, че в продължение на много години един министър се сменя, на негово място застава заместник-министърът. Той си отива и на негово място застава началникът на отдела. Линията, която е поета от всички тези хора, е една и съща и не се променя", коментира председателят на "Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка" Йонко Иванов.

Радков подчерта, че от изключително значение е добрата организация на движението, както и че полицаите не са само там да санкционират, а да спомагат да няма жертви, да няма тапи.

По думите на Иванов едни и същи хора са във ведомствата (Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, АПИ, Министерството на вътрешните работи) години наред . 

"Четири години се дундуркаме с тази скорост от 90 км. Актовете и фишовете ни идват. След това, като тръгнем на почивка, някой ни спира и казва: "Няма да отидеш, докато не си платиш актовете", отбеляза той в ефира на Bulgaria ON AIR.

И посочи, че администрацията е пречка за положителни неща, които обществото предлага. 

"Никой не иска да потърси актуализация на това, което се случва. Някой да извади статистика и да каже кой е виновен и защо тези автомобили на "Пътна полиция" не са в трафика. Те представляват една предпоставка за ПТП", каза още Иванов.

Радков припомни, че от 2017 г. е разрешено движението за принудителни спиране.

"Всички пари, които се събират, са в една сметка, която е на разпореждане на министъра. Той никога не дава предложения", заяви още той.

Радков добави, че трябва всички институции да започнат да работят правилно и да има спомагане на движението от "Пътна полиция", за да намалее броят на жертвите.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК