fallback

Малкият бизнес е в хватката на пандемията, продажбите са слаби

Много хора избягват да харчат пари, освен ако не е належащо 

11.03.2021 | 18:57 Автор: Тодор Петров

Търговията на текстил е намаляла с близо 30%, в сравнение с миналия януари. Как се отразява Ковид кризата на малкия бизнес?

Рени има магазин за дрехи от 30 години. Казва, че преди не се е оплаквала от липса на работа, но днес има едва 3 продажби. Така е почти през цялата година. 

"Няма хора. Ние други години събота и неделя идвахме, когато ставаха най-големите обороти. Хората когато почиваха. Сега събота и неделя няма хора", споделя тя.

Леко раздвижване в продажбите е имало покрай тържествата в детските градини, но то е било за кратко. Прекарването в дома повече време в месеците на локдаун, изглежда кара повече българи да направят подобрения в къщата си, като купуват мебели и други битови стоки. 

"През първата вълна от Ковид няколко месеца имаше увеличение на продажбите, тъй като хората седяха повече вкъщи. През втората вълна, този ноември - декември, пазаруването беше по-слабо", казва управителят в мебелна фирма Пламена Трифонова.

От мебелния бизнес казват, че въпреки временното повишаване на продажбите, потреблението за годината по-скоро е задържало нивото си. 

Много хора обаче избягват да харчат пари, освен ако не е належащо заради несигурността. 

"Разходите за отопление, телефоните, Най-важно е сметките, защото никой не ти ги отсрочва", посочва Марин Чернев. 

С най-висок ръст остават онлайн продажбите, които за година са се увеличили с над 20%. Интересен факт е обаче, че на месечна база отчитат 15% спад.

Вижте повече по темата в репортажа.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback