Най-важното е учителят да разпознава потенциала на ученика. Ние вече 27 години се стараем да помагаме на учителите и на учениците да се срещнат едновременно и да бъдат в този синхрон, който е необходим. Това каза управителят на образователната институция "Дабри" - Бистра Илиева, в специалния мултиплатформен проект на Bulgaria ON AIR - "Бъдещето: Образование".
"Ако ученикът няма ментор и няма до себе си учителя, който да го вдъхновява, няма как да бъде онзи успешният и реализираният. Бидейки иноватори, решихме да дадем възможността на една друга образователна система - британската, да покаже тази възможност и на нашите деца в България, защото традиционно нашият учител е перфектният учител, но той има нужда да намери среда, в която да покаже своето творчество и своето вдъхновение", допълни Илиева в ефира на Bulgaria ON AIR.
По думите ѝ именно британската система дава тази свобода на учителя.
"Учениците заедно с преподавателя си избират предметите, по които ще учат - това е много важен момент. Второ - учителят, бидейки до ученика, той му е партньор, той не е назидателят, който да каже: "Ти не си научил". Системата дава възможност да се покаже, че ученикът и учителят са един екип", подчерта още тя.
"Бордовете на Англия - там се спускат системите за проверка от Борда, а не от министерството, което също е много прогресивно. Така ученик и учител, когато са се подготвили, заедно отиват на това външно оценяване и заедно чакат своя резултат", добави управителят на "Дабри"
Илиева е категорична, че това е една изключително справедлива система.
"Във Великобритания 100% всички предмети до 10 клас се държат като матура. Това ти е първа степен на средното образование. Тук нашите не го въведоха така, но се надявам да го помислят, защото няма защо да даваме средства за външна оценка, ако тя не е крайна, и ако това няма значение", коментира още тя.
Бистра Илиева се съгласи, че при написването на учебниците за българските деца има тежест.
Гледайте целия разговор във видеото.