Как да удължим живота на гумите на автомобила

Много хора забравят за процедурата след смяна на окачването

05.06.2025 • 03:32 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
Неправилните ъгли на регулиране на колелата са причината гумите да се износват от едната страна.
Неправилните ъгли на регулиране на колелата са причината гумите да се износват от едната страна.

Гумите не са евтин консуматив, особено ако говорим за комплект добри всесезонни или зимни модели. Защо понякога "изчезват" за един сезон? Проблемът е многостранен и може да има много причини. 

Агресивният стил на шофиране е основният убиец на гумите

Ако автомобилът постоянно буксува при потегляне, спира в последния момент или влиза в завой със скърцащи гуми, износването им не е изненадващо. Всяка подобна маневра буквално изтрива милиметри от протектора. Това е особено забележимо при колите с предно предаване - давате пълна газ от място и предните гуми се завъртат по-бързо от задните.

Дори да не сте състезател, а просто обичате да се забавлявате, гумата ще реагира. Меките смеси, типични за летните спортни гуми, страдат особено. Те осигуряват отлично сцепление, но не прощават прекаления ентусиазъм.

Налягането е подценяван, но критичен фактор

Пренапомпаната гума е твърда, сцеплението ѝ с асфалта е по-лошо и се износва по центъра. Недонапомпаната гума се сплесква под тежестта на автомобила и се износва по краищата. И в двата случая износването се случва с ускорена скорост.

Добавете към това претоварването на пътници и багаж - и резултатът ще бъде очевиден. Особено при шофиране по магистрала или в горещ климат.

Много собственици проверяват налягането "на око" или веднъж на няколко месеца. Гумите обаче не прощават това. 

Неправилният реглаж е невидим, но безмилостен враг

Неправилните ъгли на регулиране на колелата са причината гумите да се износват от едната страна, дори ако шофирате внимателно. Например, ако регулирането е неправилно, предните колела "влачат" гумите под ъгъл и едната страна на протектора се износва два пъти по-бързо.

Можете да забележите това по шума при шофиране. Най-неприятното е, че докато не направите регулиране геометрията на колелата, новата гума ще се износи по същия начин.

Много хора забравят за процедурата след смяна на окачването, удар в дупка или инцидент, и то напразно.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: Pexels


  • Последни
  • Четени
Любопитно виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички