Черният шоколад е богат на антиоксиданти и хранителни вещества, като съдържа флавоноиди, които могат да помогнат за превенция на рака и здравето на сърцето. Какаото съдържа също теобромин, който намалява възпалението и може да понижи кръвното налягане. Диетологът Тоби Амидор отбелязва, че какаото съдържа повече антиоксиданти от зелен чай или червено вино, като тъмният шоколад предлага още повече ползи. Въпреки това, е важно да се запази баланс между консумацията на шоколад и здравословното хранене. Ето и няколко причини да похапвате черен шоколад.
Може да предотврати сърдечни проблеми и да намали риска от инфаркт
Едно от най-големите предимства, които учените изтъкват, е ролята, която черният шоколад може да играе за подобряване на здравето на сърцето. Систематичен преглед и метаанализ установяват, че участниците, които ядат шоколад веднъж седмично, имат 8% по-нисък риск от блокиране на артериите.
Може да помогне за подобряване на паметта и настроението
Проучванията показват, че яденето на черен шоколад с висок процент какао, като 70 процента, може да е от полза за вашия мозък. Някои изследвания показват, че шоколадът стимулира невронната активност в областите на мозъка, свързани с удоволствието и възнаграждението, което от своя страна намалява стреса и подобрява настроението.
Може да подобри нивата на кръвна захар и да намали риска от диабет
Проучванията показват, че здравословни количества тъмен шоколад, богат на какао, могат действително да подобрят начина, по който тялото метаболизира глюкозата, когато се консумират като част от здравословна диета. Инсулиновата резистентност причинява висока кръвна глюкоза (захар) и е отличителен белег на диабет тип 2. В едно проучване е установено, че флавоноидите в черния шоколад намаляват оксидативния стрес, който според учените е основната причина за инсулиновата резистентност. Чрез подобряване на чувствителността на тялото ви към инсулин, резистентността се намалява и рискът от заболявания като диабет също може да намалее.
Може да помогне с отслабването
Ежедневният шоколадов прием може да изглежда като точно обратното на това, което трябва да правите, за да отслабнете. И с повечето шоколади това е абсолютно вярно. Но черният шоколад е друга история. Изследванията показват, че той всъщност може да изиграе роля в контролирането на апетита, което, от своя страна, да помогне при загуба на тегло.
Неврологът д-р Уил Клауър пише книга по темата, наречена "Яжте шоколад, отслабнете", която описва как яденето на малко черен шоколад преди или след хранене задейства хормони, които сигнализират на мозъка, че сте сити. Разбира се, приемът на повече от препоръчителното количество на ден може да противодейства на всяка потенциална загуба на тегло, а яденето на черен шоколад няма да противодейства на ефектите от цялостна нездравословна диета.
Четете повече в tialoto.bg
Снимка: Freepik
Валентин Бенишев: Кариерата ми не е приключила, готов съм отново да вляза в клетката
Китай и Беларус засилват военното си сътрудничество на фона на напрежението с НАТО
$1 млн. вход и отказ за милиардери: Клубът в Маями, който не приема всеки
2000 мили до фронта: Пътят на западен разузнавателен дрон до Украйна
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
Постигнаха пълна ремисия при рак на бъбреците след клетъчна терапия
Заснеха уникално създание с прозрачна глава в „Зоната на здрача“
Откриха неизвестен досега разлом под Ню Джърси, причинил земетресението от 2024 г.
Най-големият електрически самолет в света X1 извърши първия си полет
Пенсионните фондове с нов модел: Как да изберем между динамичен, балансиран и консервативен подфонд?
Проучване: Все повече българи предпочитат дрехи втора употреба
Изкуственият интелект назова професиите на бъдещето, някои от тях още не съществуват
Доктор: При прегряване човека трябва да се изведе на сенчесто място и да се охлади с мокри кърпи
Майка отправи тежко предупреждение към България: „Не допускайте тази криза да стигне дотук“
Кадър на деня за 15 август
Руската блокада на Черно море срина износа на зърно от Украйна в разгара на жътвата
Военновременната икономика на Русия води до непосилен за компаниите ръст на заплащането
Симулация е разкрила уязвимост в доставките на алуминий за САЩ месеци преди войната с Иран