Милиардерът зад Victoria's Secret води преговори за продажба на марката

Уекснър ръководи бизнеса от 1963 г. и го прави публичен през 1969 година

31.01.2020 | 16:54 Редактор: Искра Ангелова
Милиардерът зад Victoria's Secret води преговори за продажба на марката

Лесли Уекснър - милиардерът, който стои зад Victoria's Secret, провежда дискусии с намерението да се оттегли като главен изпълнителен директор на своята империя и проучва стратегически алтернативи за марката бельо, съобщават източници, пожелали анонимност. Разговорите продължават и могат да доведат до пълна или частична продажба на Victoria's Secret, казват същите източници, цитирани от Wall Street Journal.

Веригата с около 7 млрд. долара годишни продажби отдавна доминира на пазара на бельо в САЩ, но през последните години се бори с намаляващи продажби. Компанията ще вземе решение относно потенциалните сделки и плановете за наследяване през следващите седмици, макар и да няма гаранция, че ще постигне споразумение, информира Investor.bg.

82-годишният Уекснър, който превърна Abercrombie & Fitch, The Limited и Victoria’s Secret в национални вериги, е най-дългогодишният изпълнителен директор на компания от индекса S&P 500. Той ще се откаже от позицията си след труден период за бизнеса, който ръководи от 57 години. Възможно е да продължи своята дейност като председател на борда, според един от източниците.

Акциите на компанията майка на Victoria's Secret - L Brands, поевтиняха с 29% през миналата година. Компанията притежава и веригите Bath & Body Works и Pink и има пазарна стойност под 6 млрд. долара. Това е с 29 млрд. долара по-малко в сравнение с пиковата стойност от 2015 г.

Уекснър ръководи бизнеса от 1963 г. и го прави публичен през 1969 г. От малък магазин в Кълъмбъс, Охайо, той изгради империя на дребно, преобръщайки модела на универсалния магазин и разработвайки специализирани за моловете марки. В момента той е най-големият акционер в компанията с дял от приблизително 17%.

През годините Уекснър разпродаде много от марките дрехи, за чието създаване имаше принос, но задържа бизнесите си, свързани с бельо и красота, включително Victoria's Secret.

През 2016 г. Уекснър се раздели с изпълнителния директор на Victoria’s Secret и пое пряк контрол върху бизнеса. Компанията предупреди, че продажбите ще спаднат след тези промени.

Търсенето на бельо от Victoria's Secret продължава да намалява, а клиентите се насочват към марки, подчертаващи комфорта и инклузивността.

През миналата година компанията свали от телевизионния ефир своето модно шоу и замени своя дългогодишен маркетинг ръководител Едуард Разек. Сравнимите приходи от продажби на Victoria’s Secret отбелязват спад с 12% през празничния сезон.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК