Моментът, когато една мечта става реалност. Един живот придобива смисъл, а един българин успява да докаже на света, че може да бъде най- добрият.
"Полетът е едно незабравимо чувство. Този приятен ден ще остави спомен в главата ми за цял живот. Вълнението е неописуемо. Хората ми ръкопляскаха, искаха да ме пипнат. Много емоционален момент", разказа пред камерата на Bulgaria ON AIR пилотът Марио Бакалов.
Всичко започва преди много години на летище София. Малкият Марио е само на 5 години, когато влиза в самолет. Още тогава разбира, че това е неговата мечта и дава обещание, че един ден ще кацне на родна земя.
"Виждайки самолета за първи път, веднага знаех, че това е нещото, което искам да правя някой ден", категоричен пилотът.
Постепенно Марио става част от екипа на най-голямата авиокомпания в Европа и успява да докаже, че е един от най-добрите пилоти.
30 години по-късно момчето вече е мъж, а мъжът пилотира най-големия самолет.
Десетки метри размах на крилата, четири огромни двигатели, които задвижват машината и над 500 седящи места. Това накратко е характеристиката на Еърбъс А380. Според данните височината на задната перка достига осем етажна сграда.
Размерите на самолета са повече от значителни - дължина 72 метра, тегло 560 тона, а разстоянието от единия до другия на крилете може да покрие цяло футболно игрище.
"Адреналин има, еуфория. Безсънни нощи няма, но вълнението е силно. Подготовката беше много дълга. Струваше си", споделя Бакалов.
Огромната машина може да прелети над 12 хил. км. със средна скорост 900км/ч. Екипът разказва, че това е един от най-съвременните самолети.
В него има над 500 седящи места, разделени в 4 класи.
"Понякога дори не се чува, че работи самолетът. Толкова е тих. Самолетът е много комфортен,помислено е за всичко", каза Ерга Щайн.
В знак на почит родните военновъздушни сили посрещнаха най-големия пътническия самолет.
"Беше уникално чувство да кацнем в София. Да мина над родното си място.Беше много силна емоция. След кацането видях и хората, които ни очакват. Показах българското знаме. Почувствах се отново силно свързан с България и с моето семейство", разказва Бакалов.
Той допълни, че въздушните номера са тренирани от месеци.
"Няколко месеца се срещаме редовно и дискутираме всичко. Подготовката е сложна от организационна гледна точка. Сработваме се. Самата летателна подготовка също е сложна, но я упражняваме", посочи пилотът.
След 800 хил. летателни часа пилотът си поставя нова цел - да обучава младите и ще им помага в реализирането на техните мечти. Успоредно с това обаче продължава с приключението Еърбъс А380.
преди 7 години