Превръщат ли се трамваите в София в заплаха, вместо да са просто средство за придвижване в града? Само за няколко дни станаха редица инциденти. Чудо е, че до момента няма жертви. За 24 часа след инцидента на Румънското посолство, екипът ни успя да преброи най-малко 5 произшествия с трамваи.
Град, който претендира да е европейска столица, не може да си позволи транспорт, който излиза от релси – буквално. Не може да си позволи техника от миналия век, ватмани, оставени без контрол и системи за сигурност, които звучат като илюзия.
Проблемът на градския транспорт не е само проблем само на София. От Бургас до Видин, от Силистра до Сандански. Почти навсякъде градският транспорт е хронично болен.
Автобуси се палят в движение, тролеи спират по средата на кръстовищата, линиите се съкращават, а хората са принудени да пътуват в претъпкани превозни средства, които приличат повече на капани, отколкото на сигурно средство за придвижване.
Проблемът не е единичен, а системен
Провал на поддръжка, провал на организация, провал на управлението. Градският транспорт трябва да бъде сигурност, а не лотария. И ако институциите продължават да си затварят очите, следващият удар може вече да не е без жертви.
Днес, на извънредно заседание, транспортната комисия в СОС поиска план за действие и контрол от Столичния електротранспорт след поредицата от инциденти с трамваи.
Извънреден инструктаж ще бъде проведен на всички водачи и служители и ще се реорганизира цялата структура в общинското предприятие, което отговаря за безопасността на движението. За изминалата 2024 г. са отчетени над 500 катастрофи с участието на трамваи и тролеи.
След серията инциденти с трамваи - чия е отговорността и какви мерки са необходими? Дебат по темата в студиото на "Директно" с общинския съветник от "Спаси София" и член на транспортната комисия Гергин Борисов и бившия заместник-кмет по транспорта на Столичната община Евгени Крусев.
Гледайте целия разговор във видеото.
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Инсталация, вдъхновена от Кристо и Жан-Клод, е сред задължителните за посещение места през 2026 г.
Швейцарската банка UBS може да съкрати още 10 хил. работни места до 2027 г.
Букурещ гласува на избори, които може да предадат на крайната десница първа столица в ЕС
Надзорният съвет на НОИ одобри единодушно проекта за бюджет на ДОО