fallback

Airbus съобщи във Фарнбъро, че осъвременява A330neo

14.07.2014 | 15:32

Airbus ще продължи да осъвременява модела си А330, удължавайки живота на двайстегодишния самолет. Компанията смята да произвежда A330-800 neo A330-900 neo с новите Trent 7000 двигатели на Rolls-Royce. Решение за това взе Бордът на Airbus.

A330-800 ще бъде променен по искане на клиентите, съобщи директорът Фабрис Брежие на авиошоуто във Фарнбъро, Англия.

Ъпглейдът на А330 ще бъде направен, защото производителят търси модел по-малък от А350, който да пусне в отговор на 787 Dreamliner на Boieng на пазара на средноголеми машини.

Самолетът, чийто пръв клиент ще бъде Air Lease ще намали потреблението на гориво с 14% и ще лети на разстояние до 40 морски мили, съобщи производителят, цитиран от Bloomberg.

"Трите най-големи пера в разходите на авиокомпаниите са гориво, оборудване и труд и Airbus решава две от тях по много ефективен начин", заяви Удвар-Хейзи от Air Lease след церемонията по подписване на ангажимента за покупка, на която обяви и плановете си да поръча още 60 A321 neo.

Хейзи каза, че каталожната цена на А330-900 ще бъде 275 млн долара, което го прави конкурентна алтернатива. Средноголемият 787-9 на Boieng струва 249,5 млн долара, въпреки че по принцип клиентите получават отстъпка.

Още по темата

Решението да спре разработката на А350-800 ще позволи на Airbus да се насочи към по-успешния и по-голям А350-900 и да обърне внимание на тревогата на някои големи авиокомпании за варианта 1000.

"Ние слушаме пазара", заяви Брежие на изложението във Фарнбъро, ЮЗ от Лондон, което се откри на 14 юли.

Акциите на Airbus се повишиха с 1,6% до 47,87 евро и се търгуваха на тази цена от 10:21 в Париж. Rolls Royce се повиши с 2,5%.

"А330 носи много голяма печалба на групата", заяви главният изпълнителен директор на Airbus Том Ендерс в прессъобщение. "Той е и най-надеждният и най-ефективен граждански самолет в историята. Клиентите го обожават."

Air Lease, базирана в Лос Анджелиз има договор за 25 А330-900 neo с каталожна цена от 6,9 млрд долара, или по 275 млн долара за самолет. Компанията може да купи и варианта -800, съобщи тя.

"От разговорите с клиента разбираме, че този самолет трябва да влезе в експлоатация през 2018, което този график ще постигне", заяви Дъглас С. Харнд, анализатор на Bernstein Research. "Що се отнася до A320 neo, ангажиментът на Airbus ще бъде по-малък, отколкото за нов самолет".

Харнд заяви, че очакваните доставки на повече от 100 А330 noe на година предизвиква тревога за капацитета на пазара на широкофюзелажни самолети след 2018, защото се ускорява и производството на 787, А350.

Разходите за разработка на А330neo ще бъдат направени между 2015 и 2017, а самолетът ще бъде доставян в последното тримесечие на този период. Инвестицията включва подобрения в аеродинамиката на модела и нови характеристики на кабината, което ще изтрие 70 базисни пункта от възвращаемостта от продажбата на Airbus за периода.

Rolls-Royce съобщи в пресрилийз, че ще бъде ексклузивен доставчик на двигатели за новия модел след като спечели лъвския дял от поръчките и за оригиналния 20-годишен модел.

Сделката е "малък позитив" за Rolls-Royce, като се има предвид, че Airbus реши да не показва A330neo във Фарнбъро "без увереността за броя и качеството на първите клиенти", съобщи в бележка до инвеститорите Хари Брийч, анализатор на Westhouse Securities.

General Electric е алтернативният доставчик на сегашния А330, компанията съобщи, че няма да инвестира в нов двигател за A330neo.

Коментар от Фарнбъро на Анна Едуардс от Bloomberg.

 

fallback
fallback