fallback

Бъдещето е пред нас. Свидетели сме на първата легална летяща кола

За да карате по магистрала, ви е необходима шофьорска книжка, а за да летите, ви е необходимо разрешително за управление на малък хеликоптер. Началната цена е 300 хиляди евро за базовия модел.

09.04.2014 | 17:45 Автор: Ирина Георгиева

Откакто са създадени колите, хората се чудят какво е да живееш в свят, в който те летят. Може би тази идея вече не е толкова далечна. Компанията PAL – V  успя да създаде революционна машина. Новото в нея е начинът, по който се управлява. Тя завива, като се накланя и това я прави стабилна като самолет при излитане и кацане, уточни  Робърт Дигерман изпълнителен директор на компанията PAL-V.

Това определено е първата легална летяща кола в света. Идеята е възникнала, след като партньорът на Робърт Дигерман е споделил разочарованието си от това, че летенето не е практично – трябва винаги да се излита от летище, което се намира много далеч, а също се и каца  далеч от мястото, за което сте  се запътили.

Революционната машина е построена според съществуващите регулации. Изпълнителният директор на PAL-V е категоричен, че имат одобрението както на авиационните, така и на пътните регулатори. Освен това колата е предназначена за широката публика -  може да бъде продавана свободно във всяка европейска страна. За да карате по магистрала, ви е необходима шофьорска книжка, а за да летите, ви е необходимо разрешително за управление на малък хеликоптер. Началната цена е 300 хиляди евро за базовия модел. Не са забравени и колекционерите – има лимитирана серия за тях, която е малко по-скъпа – 500 хиляди евро.

Силен интерес към летящата кола има от страна  на полицията, военни организации, организации за оказване на помощ, както и такива работещи в сферата на сигурността.

Бъдещето е пред нас. 

PAL – V  е основана през 2011 като компания, която специално трябва да създаде самолет, който се движи по пътищата. Екипът е оценил много технологии и е правил различни идеи заедно с прочути изследователски институти и университети.

Най-сериозният пробив прави през 2005, когато решават да правят кола, която може да лети, вместо самолет, който може да се движи по пътищата.

Прототипът на PAL-V е завършен през 2012.

Екипът на компанията се ръководи от Роберт Дигерман, електроинженер, възпитаник на университета в Делфт, магистър на университета Еразъм в Ротердам, работил във Philips Electronics.

Главен инженер е Майк Стекеленбург, също бивш служител на Philips.

fallback
fallback