Стивън Енгъл от Bloomberg разговаря с глобалния директор на Ford Motors Майк Тински по време на изложението за потребителска електроника CES в Шанхай, Китай. Тински коментира иновативни идеи на Ford.
Стивън Енгъл, Bloomberg: Какво прави Форд на изложение за електроника?
Майк Тински, глобален директор Ford Motors: В автомобилите ни има много електроника и технологични изложения като CES са събирателни за цялата електроника и „Интернет на нещата.”
Стивън Енгъл: Колко далеч сме от появяването на електромобили или дори безпилотни автомобили като масов продукт на пазара, какъвто сега са смартфоните?
Майк Тински: Световните тенденции в момента подхранват урбанизацията и замърсяването. Превозно средство като това, което представяме на изложението в Шанхай, представлява прекрасно решение на тези проблеми. Винаги, когато спре да се движи, двигателят не работи и енергията, генерирана при спирането, се връща обратно в батерията, за да можете да я използвате при следващото ускорение. Вземайки предвид глобалните тенденции в мегаполисите и замърсяването, това представлява превозно средство, което е много подходящо за тях.
Стивън Енгъл: Връзките с всичките ни вещи стават все повече, без значение дали става въпрос за кухнята, хола или гаража, благодарение на смартфоните. Колко безопасно и сигурно е всичко това? Няма ли да станем жертва на хакери?
Майк Тински: Използваме същата система за сигурност, или дори по-добра, от тази, в банките. Криптирането е навсякъде.
Стивън Енгъл: Вие ръководите иновациите и електрификацията във Форд. Какво правите, за да увеличите разстоянието, което изминават електромобилите и да могат те да се зареждат по-бързо.
Майк Тински: На първо място батериите стават все по-евтини и мощни. Освен това намираме начини и за по-бързо зареждане на тези батерии. Мисля, че тази тенденция ще продължи. Батериите ще стават по-мощни и ще можем да ги зареждаме по-бързо. Това ще позволи електромобилите да станат по-разпространени, защото хората ще могат да пътуват колкото далеч искат с тях и презареждането да става през повече време.
Стивън Енгъл: Запознах се с концепцията ви за задвижван от слънчева енергия автомобил. На покрива на колата ще бъдат монтирани соларни панели. Осъществимо ли е, или това е просто забавна идея?
Майк Тински: Инсталирането на соларни панели на покрива на превозно средство е осъществимо. Въпросът е кога ще си струва да се направи, защото технологията е скъпа. Въпросът е дали чрез нея може да се генерира достатъчно енергия, за да си струва да се използва. Все още обмисляме тази възможност. Цената на слънчевата енергия падна, но трябва да сме сигурни, че ще има полза за потребителите. Продължаваме да обмисляме този бизнес модел.
За да се отдаде на режисурата: Идрис Елба скоро ще спре актьорската игра
Украински военноморски дронове се насочват към "сенчестия флот" на Русия
Какви са вариантите на Радев за служебен премиер?
Мъглив петък в низините, в останалата част - предимно слънчево
Как стресът влияе на качеството на съня и как да го намалим преди лягане?
Функцията на сълзите и различават ли се те при тъга и щастие
На какво се дължат нарушенията в пубертета?
Луличка – източник на алкалоиди, използва се като жлъчегонно и стомашни неразположения
Китай пуска най-големия в света суперкомпютър с изкуствен интелект
Открит е енергиен източник, който може да захранва цялата планета
Физици за първи път откриха рядка ядрена реакция, включваща слънчево неутрино
Светещ сензор открива увреждане на ДНК в реално време
Общината иска пари от Европа, за да осигури доброволците във Варна
Галерия “Графит” е домакин на благотворителна фотоизложба “Пътят на слънцето”
Туристическият бранш иска 2 млн. евро от данъка във Варна за 2026 г. да бъдат използвани целево
Община Варна с богата културна програма до края на март 2026 г.
Мъж е обвинен в блудство с 13-годишна в автобус
Търговският дефицит на САЩ неочаквано се сви до най-ниското си ниво от 2020 г.
Разочароващият отчет на Oracle тласка S&P 500 надолу*
Огромното IPO на SpaceX може да направи Илон Мъск почти трилионер
ОПЕК и МАЕ се разминаха в прогнозите си за петролния пазар през 2026 г.