Четири причини за кризата в McDonald's

Bloomberg с репортаж за четирите причини McDonald's да се намира в тежка криза

04.05.2015 | 16:38 Редактор: Виктория Крумова
Четири причини за кризата в McDonald's

McDonald’s има проблем. Хората ядат храната им все по-малко и продажбите на ресторантите в Америка отбелязват спад през последните шест последователни тримесечия. Ето четирите най-големи грешки на McDonald’s през последните месеци:

Още по темата

  1. Претъпкани менюта. McDonald’s добавя в менюто си много нови продукти с желание на привлече нови клиенти. Проблемът е, че това меню е прекалено голямо и тромаво. Наскоро компанията се отърва от седем сандвича, които не се продават добре, но дори и след това менюто е с 40 продукта по-богато в сравнение с 2007 г.
  2. Гневът със заплащането. Работници от ресторанти за бързо хранене в цялата страна протестираха за повишение на минималните си надници, а McDonald’s пое тежестта от кризата с лошата реклама. В отговор, компанията съобщи, че ще повиши заплащането с поне един долар над местните минимални надници и дори ще предложи осигуровки по време на отпуск, но само в ресторанти, на които компанията е директен собственик, което означава, че промените ще се отразят само на около 10% от американските заведения.
  3. Проблеми с франчайза. Не само служителите са недоволни. Според скорошно проучване отношенията между McDonald’s и американските собственици на франчайз, са най-лоши за последните десет години. Откриване на McDonald’s изисква инвестиция между един и два милиона долара и разбира се, спадът в продажбите означава, че франчайзите печелят по-малко пари.
  4. И накрая компанията изпуска голяма възможност с мобилните телефони. Компании за бързо хранене като Taco Bell и Starbucks показаха, какво едно добро мобилно приложение може да направи за продажбите.  Клиентите, които поръчват чрез приложението на Taco Bell, например, правят сметки с около 20% по-високи от обикновените поръчки. McDonald’s изостава от конкурентите си, но се очаква това лято да пусне на пазара приложение за цял свят.