fallback

Xiaomi на първо място при смартфоните в Китай за 2014 г.

Китайският производител изпревари Samsung

18.02.2015 | 10:17 Автор: Велко Каменов

Xiaomi излезе на първо място по пазарен дял на пазара на смартфони в Китай за 2014, съобщава Bloomberg. Стратегията на компанията да се фокусира върху евтиния клас смартфони дава резултат на пазара в Китай. Друга запазена марка на Xiaomi, довела до добри резултати, са така наречените скоростни продажби. Скоростните продажби са бизнес модел в електронната търговия, като продаваните продукти се предлагат за много кратък период от време – между 24 и 36 часа. Така се създава интерес у потребителите за даден продукт и за секунди могат да бъдат продадени хиляди бройки.

Xiaomi изпреварва Samsung, за да заеме първото място с пазарен дял от 12,5% за 2014 г. Samsung остава втори с пазарен дял от 12,1% по данни на ICD. Топ 5 за 2014 г. се допълва от Lenovo (11,2%), Huawei (9,8%) и Coolpad (9,4%). Последните 3 компании запазват почти идентичен пазарен дял с постигнатия от тях през 2013 г. Samsung обаче е големият губещ, тъй като през 2013 г. беше безспорният лидер при смартфоните в Китай с дял от 18,7%.

Въпреки истерията около iPhone 6 в Китай и силното последно тримесечие на 2014, Apple остава извън топ 5 за годината. За последното тримесечие на миналата година обаче Apple се нарежда на второто място на пазара в Китай и ако представянето на компанията продължи възходящо, Samsung или някой от китайските производители ще загуби мястото си в топ 5.

Главният пазарен анализатор на IDC Тай Сяоан заяви, че очаква ръстът на пазара на смартфони в Китай за 2015 г. да е около 10%. Очаква се производителите да залагат все повече на електронната търговия и да увеличат онлайн продажбите си.

 

fallback
fallback