Доника Ризова: Качествeната журналистика задава въпросите, които вълнуват хората

Водещата ще вземе участие в медийна дискусия, организирана от Читалище.то

25.04.2016 | 13:00 Редактор: Константина Маркова
Доника Ризова: Качествeната журналистика задава въпросите, които вълнуват хората
Журналистката Доника Ризова ще бъде част от дискусия в Русе на тема  "Медиите и твоят живот. Регионалните медии между качествената журналистика и сензациите", където ще се засегнат важните аспекти на медийното пространство у нас и качеството на информацията, която получаваме. Тя даде интервю пред организаторите на събитието Читалище.то
 
 

 Вашето определение за качествена журналистика? Има ли я в България?

Разбира се, че я има. Качествeната журналистика задава въпросите, които вълнуват хората, а не тези, които са договорени с пиарите. Журналистиката не бива да бъде претенциозна, да бъде неразбираема в желанието си да се представи „на високо ниво“. Тя трябва да бъде в полза на информираността на хората, но и задължително да им показва всички гледни точки, да дава „добавена стойност“ на новината с прогноза или анализ на тенденции. Цялата картинка, даже рисувана понякога от наивист.


На какво се дължи състоянието на медийната среда в България?

България е на 113-то място по свобода на словото сред 180 държави, участвали в проучването на световния „Индекс на свободата на пресата за 2016 г.“ на „Репортери без граници“. Лидер е Финландия за шеста поредна година. Надявам се, отговорих на този въпрос.
 
Какви са разликите между медиите на национално и регионално ниво?

Медиите на национално ниво често смятат, че София е България. Регионалните медии знаят, че това съвсем не е вярно.
 
Пред какви предизвикателства е изправена регионалната журналистика в България?
 
Пред липсата на подготвени кадри. Младите колеги предпочитат столицата или да станат кореспонденти на национални медии. Или да работят като кореспонденти и да съвместяват работа в регионална медия, което често е натоварващо. Според мен като бивш главен редактор на Дарик радио Враца, основното предизвикателство са свитите рекламни пазари и „конкуренцията“ между кметовете за достъп в новините само по „подходящ повод“.
 
Цялото интервю четете тук.