Alibaba планира да се превърне в китайската версия на Netflix

Обемът на онлайн видео пазара в Китай е 6 млд. долара.

15.06.2015 | 16:10 Редактор: Велко Каменов
Alibaba планира да се превърне в китайската версия на Netflix

Плановете на най-голямата компанията за онлайн видео стрийминг Netflix за експанзия в Китай може да бъдат провалени заради конкуренцията на Alibaba, съобщава Bloomberg. Alibaba вече доминира в бизнеса за онлайн търговия. Сега ще навлезе и в сферата на видео стрийминга. Новата услуга на Alibaba се казва Tmall Box Office, или TBO, по подобие на HBO. Тя ще започне да се предлага до два месеца чрез цифровите приемници и смарт телевизорите на Alibaba, снабдени с операционната система на компанията, включително и тези, произведени от Haier Group.

Съдържанието, което потребителите ще могат да купуват, ще идва от Alibaba Digital Entertainment, а допълнително ще бъдат купувани чуждестранни шоупрограми и филми. Все още няма подробности за това колко ще струва всичко, но има спекулации, че може да избухне ценова война. Онлайн видео пространството вече е изключително конкурентен пазар и маржовете на компаниите, които оперират в него, са много ниски. Alibaba обаче има известни предимства, които да помогнат за успеха на Tmall. Компанията вече има сериозно присъствие на онлайн пазарите, а потребителската ѝ база ще спомогне за по-бързо привличане на клиенти на абонамент.  Освен това Alibaba е в добри отношения с китайското правителство, което ще улесни взимането на лицензи.

В момента онлайн видео пазарът в Китай се оценява на около 6 млд. долара. Според някои консултантски компании обемът му може да се утрои до края на 2018 – само за 3 години. Alibaba ще се опита да интегрира и част от услугите си в сферата на онлайн търговията в новите онлайн видео услуги. От компанията заявиха, че искат да разширят бизнеса си като дадат възможност на хората да купуват онлайн видео съдържание с филмовите звезди и марките, които те носят във филмите и шоупрограмите, в които участват. Alibaba е отворена за съвместна работа с Холивуд и харчи много пари в борбата за съдържание, опитвайки се да се конкурира с компании като Tencent и Sohu.