България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Трън в очите – на кого пречи споделеното пътуване?

Според Искрен Веселинов от Комисията по транспорт в НС само пътуванията с цел бизнес подлежат на законови санкции

29.06.2016 | 09:43 Редактор: Мария Аладжова
Трън в очите – на кого пречи споделеното пътуване?

Превозвачите в страната настояват за ясно разграничение между споделеното пътуване и такова с цел печалба. Във връзка с тяхното искане законът обмисля глоба от 1500 лева за нарушителите, а полицията вече може да води разследване по конкретни случаи, като взима информация от трети лица, ползвали нерегламентирана услуга за превоз.

Според Димитър Карагегов от Българското либертарианско общество мерките, приети от правителството, ограничават свободата на потребителите, настоя той в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

Освен това, по думите му, забраната за споделеното пътуване допълнително ще натовари трафика по пътищата.

Превозвачите трябва да актуализират системата, по която работят преди да настояват за каквито и да било рестрикции, категоричен бе Карагегов.

Обратното мнение изрази Искрен Веселинов от Комисията по транспорт в НС, който поясни, че законът не предвижда санкции за група хора, решили да пътуват заедно с нечий автомобил, а само за осигуряващите платформа за превоз, които по този начин правят бизнес. 

"Аз съм за всяко споделено пътуване, което не генерира печалба за някого", декларира той.

По темата, пряко от Централната автогара в София, се включи и главният секретар на "Национално сдружение на автобусните превозвачи в България" Симеон Милушев. Той съобщи, че въпреки снощния кървав атентат на летище "Ататюк", автобусните превози до Истанбул остават без промяна. 

По думите му след атентата в Сарафово, държавата е предприела адекватните мерки, които превозвачите спазват стриктно.

Така например шофьорите на междуградските линии вече не взимали непридружен багаж срещу заплащане, а глобата за нарушилите наредбата започва от 1300 евро.

Милушев оцени високо резултатите от преговорите между превозвачите и властта.

"Московски спази своето обещание и след дълги дебати прие наредба 33 за автогарите и автоспирките - всяка автогара, според нейното предлагане на услуги, ще може да получи първа, втора или трета категория и самите превозвачи ще трябва да платят цена според категорията ѝ", каза той.

/Автор: Мария Аладжова/