Alibaba отново бе обвинен от Kering в продажба на имитации

Коментар от Хонконг на Розлинд Чин от Bloomberg

18.05.2015 | 10:16
Alibaba отново бе обвинен от Kering в продажба на имитации

Искът, заведен в средата на май се основава на обвинения срещу Alibaba и сродните му компании в "съзнателно насърчаване, подкрепа и печалба от продажбата на имитации на онлайн платформите си и .. допускане на армия на имитатори да продават незаконните си продукти по света", както е записано в обвинението.

Обвиненията в продажба на имитации на световни марки създават много главоболия за Alibaba, който поддържа най-популярните в Китай платформи на онлайн търговия - Taobao и Tmall.

Съоснователят на компанията Джак Ма дори нарече имитациите "рак" за компанията.

Alibaba отхвърля обвиненията.

Говорителят на Alibaba каза, че "за съжаление Kering Group избра пътя на безполезните обвинения, вместо конструктивното сътрудничество. Убедени сме, че този иск няма основание и ще го оспорваме с всички сили."

Още по темата

 

Коментар от Хонконг на Розлинд Чин от Bloomberg:

 

 

Kering, групата, базирана в Париж, която има много луксозни брандове, обвинява Alibaba че позволява продажбата на продукти с подправени търговски марки, като Gicci, Ives-Saint Laurent и подобни. Казва, че Alibaba е спечелила от продажбата на имитации на големи марки.

 

Съобщава се, че Alibaba е отхвърлил обвиненията с обяснението, че то няма никакво основание и ще го оспорват с всички сили.

Цялата история стана в САЩ през уикенда.

Не за пръв път се завежда такова дело срещу Alibaba. Миналата година през юли имаше същия случай. Жалбата бе подадена, но месец по-късно оттеглена, след като двете компании се споразумяха да работят заедно по тези проблеми.

Миналата година Kering казаха, че са видели няколко търговци на сайта на Alibaba, които продават фалшиви продукти, които са били доставяни и продавани в САЩ. Става дума главно за фалшиви продукти на Gucci. Никак не бяха доволни.

Фактът, че сега имаме ново дело може би показва, че френската компания не е доволна от постигнатите резултати от страна на Alibaba по тези въпроси.

В началото на годината имаше доклад на китайските власти. Китайската държавна администрация за индустрията и търговията - SNIC обвини Alibaba в неуспех да се справи с имитациите.

Още по темата

Alibaba каза, че неговата платформа Taba работи с подобрена технология, която открива подправени марки и отправи насрещно оплакване срещу държавната агенция SNIC и самия директор на интернет регулациите.

През годините Alibaba се бори яростно с подобни обвинения. Накрая с държавната агенция се разбраха да работят с повече усилия за ограничаване на имитациите и чрез инвестиции в технологии, които да не позволяват на търговци да продават фалшиви стоки.

Обвиненията срещу Alibaba не спират, но компанията се бори активно с тях.