Мюнстер: Трябва да се гледа на Facebook дългосрочно

Ръстът на приходите на Facebook се забавя

23.04.2015 | 16:00
Мюнстер: Трябва да се гледа на Facebook дългосрочно

Джин Мюнстер, ст. анализатор от Piper Jaffray и Кори Джонсън от Bloomberg коментират резултатите на Facebook за първото тримесечие на 2015 и мобилната стратегия на компанията с Емили Чен от Bloomberg West.

Ръстът на приходите на Facebook се забавя

Разходите се отразяват на печалбата.

Facebook Inc обяви най-бавният тримесечен ръст на приходите за последните две години и по-високите й разходи за изследователска и развойна дейност се отразиха на печалбата.

Акциите на най-голямата в света социална мрежа се понижиха с 2% след края на търговията в сряда, 22 април.

Facebook предупреди за сериозни инвестиции през 2015.

Компанията ускорява усилията си за развитие на система от продукти, включващи услугата WhatsApp за съобщения, мрежата за споделяне на снимки Instagram и производителя на шлемове за виртуална реалност Oculus Rift.

В резултат на това оперативните разходи на Facebook се повишиха с 83% за първото тримесечие, в което скокът на R&D бе 133%, а разходите за маркетинг и реклама почти се удвоиха.

 

Още по темата

Facebook не успя да подобри прогнозата за приходи за първото тримесечие на 2015, като обяви смесени резултати след 10 поредни тримесечия на изпреварващи очакванията данни.

Компанията се оправда с флуктуацията на валутните пазари, включително отслабналото евро спрямо долара.

Facebook обясни, че би реализирал 188 млн долара повече приходи за това тримесечие и да подобни очакванията, ако не беше тоз ипроблем.

Това би й позволило с лекота да постигне 3,728 млрд долара приходи. Няколко други публични компании обясниха данните си със същия довод.

 

Потребителите на Facebook са 1,44 млрд души месечно

Facebook отбелязва ръст от 3,6% на потребителите си, с което изпреварва темповете на растеж от четвъртото тримесечие на 2014 от 3,18%.

Facebook има 1,25 млрд потребители на мобилната услуга - ръст от 5% и 798 млн дневни мобилни потребители - ръст от 7,1%.

 

Коментар от Сан Франциско:

Приходите на Facebook не изглеждат добре, но набират още много потребители - как си го обяснявате?

Джин Мюнстер, ст. анализатор Piper Jaffrey: Facebook трябва да се гледа в дългосрочен план. Няма го вълнението към тях както преди.

Но ако видим аудиторията им, както казвате, те успяха  с Instagram и Messenger и WhatsApp и всички цифри скачат 100% годишно.

Ако подходите дългосрочно - да, валутният курс им се отрази, но нищо не ме тревожи за техния бизнес през следващата година.

 

Говорих с Марк Зукърбърг през февруари за по-широката им стратегия, за WhatsApp, за Instagram:

"Стратегията ни е да правим неща, които хората искат да използват. Facebook е най-масово използваното приложение. WhatsApp, Messenger и Instagram са най-използваните приложения след него", каза Марк Зукърбърг.

 

Колко са потребителите на "малките" приложения?

  • WhatsApp: 800 млн потребители.
  • Facebook Messenger: 600 млн потребители.

 

Facebook: корабът-майка

 

Кори Джонсън, Bloomberg West:

Първо:

Подходът на Facebook, както казах на конференцията F8 е следният - имаме корабът-майка.

Това е Facebook. С новинарския фийд и всичко останало за мобилни устройства, за десктоп.

Това е основната част.

Главният източник на приходи.

Но използването на Facebook и данните, които компанията събира идват от най-различни източници.

Като Messenger, WhatsApp, Instagram и един ден може би и от Oculus.

Facebook знае много за хората и това ще бъде големият им източник.

 

Второ:

Резултатите, които днес пуснаха са невероятни.

Сигурно някои анализатори са очаквали повече.

Сигурно на Уолстрийт играят с насоките, които се дават и има очаквания за подобрение.

Но това е просто фантастично тримесечие.

Приходите им тръгнаха от 2,5 млрд долара преди една година до 3,5 млрд долара сега. 49% ръст за един голям бизнес. Печеливш ръст. Генериране на свободни средства. Невероятни, скъпи инвестиции.

Това е просто страхотно тримесечие за една компания, която има всичко, което трябва да има една добра компания.

Продажбите им малко се забавиха, да, но са толкова големи.

Това е впечатляващо.

Казах 49% - не, 42% е.

Ако сметнем при постоянен курс на валутата е 49%.

 

Още по темата

Знаем, че на Зукърбърг не му липсват амбиции.

Знаем, че решава още проблеми.

Например internet.org, с който иска да свърже всеки човек на планетата, се изправи пред трудности.

Тази седмица особено в Индия, където част от потенциалните партньори не го подкрепят.

В интервюто за Емили Чен от Bloomberg West Зукърбърк представя амбициите си за следващите 10г.:

"Решихме през следващите 10г. да се изправим срещу много големи предизвикателства като например да помогнем на всеки да излезе онлайн", каза основателят на Facebook.

 

Съществен ли е Internet.org за бъдещето на Facebook?

Още по темата

Джин Мюнстер, ст. анализатор Piper Jaffrey:

Това е добър пиар. Показва какво мисли Марк Зукърбърг. Той винаги е искал да промени света и да направи добри неща.

Смятам, че Facebook има полза и от двете.

Ако трябва да го оценявам, вероятно е на пето място в списъка с неща, които са важни за Facebook.

Определено Oculus и Instafrag, WhatsApp са много по-важни.

Така че мисля, че това, което става е благородно.

Но не е основното.

 

Шерил Сендбърг, главен оперативен директор на Facebook каза по телефона на 22 април, че Facebook и Instagram вече контролират една от всеки пет минути, които потребителят прекарва в мобайл.

Джин Мюнстер, ст. анализатор Piper Jaffrey:

Това е невероятно. Интересно как инвеститорите биха изтълкували този коментар, защото някои могат да кажат, че може повече.

Всъщност и това е много и вероятно ще се увеличи.

Смятам, че става дума за това, което Кори спомена - за кораба-майка и колко е дълбока платформата.

Ако говорим за нея - виждаме как тя отглежда един бранд, който не е особено вълнуващ.

Основният бранд - Facebook печели.

Добрата новина ще научим, когато някои от другите неща влязат в играта.

 


коментирай >
Още от Техно
ТV Програма
Сега
Следва
гледай на живо Video пълна програма