Китайската компания за смартфони Xiaomi печели клиенти по нетрадиционен начин

Компанията е преосмислила начина, по който смартфоните се произвеждат, рекламират и продават

05.06.2014 | 16:28 Редактор: Мариета Иванова
Китайската компания за смартфони Xiaomi печели клиенти по нетрадиционен начин

Има компания, чийто главен изпълнителен директор е икона, хиляди хора ходят на представянето на новите продукти, а  смертфоните и таблетите са притежавани от милиони потребители. Може би ви звучи като Apple, но става дума за китайска компания Xiaomi, отбелязва Bloomberg.

Xiaomi е 4-годишна компания, преосмислила начина, по който смартфоните се произвеждат, рекламират и продават.

Не можете да си купите телефон от магазина, те ги продават единствено по интернет. Не се рекламират по телевизията, но присъстват сериозно в социалните мрежи. Вземат парите, които са спестили от реклами и ги използват, за да намалят цената на устройствата. МiPhone в Китай може да струва около 200 долара, докато един iPhone струва към 700-800  долара. Ето за това китайските потребители ги обичат.

Изглежда Xiaomi е в подема си. Инвеститорите ги обичат.  Компанията се оценява на 10 милиарда долара.

Преди да стартира компанията изпълнителният директор на Xiaomi Лей Дзюн дълго време е бил главен изпълнителен директор на софтуерната фирма Kingsoft и голям инвеститор. Но е чувствал, че има още какво да доказва.

Впоследствие успява да събере доста добър екип от компании като Google и Microsoft. Разработчиците в Xiaomi са учили от Apple и Amazon и само за 4 години са успели да направят  Xiaomi шестата по големина в света компания за смартфони и третата по големина в Китай.

Амбициите на Xiaomi изглеждат наистина големи.  В последните месеци те стъпиха на пазарите в Тайван, Сингапур и Малайзия.  А в Мексико и Бразилия се надяват да стъпят до края на тази година. Големият въпрос, обаче е, дали изобщо китайска марка телефони може да стане глобална компания.