Стинг напълни залата щом се върна на сцената на мюзикъла The Last Ship

Интервю за Bloomberg по Bulgaria On Air

05.01.2015 | 12:15
Стинг напълни залата щом се върна на сцената на мюзикъла The Last Ship

Рокзвездата Стинг предизвика невероятен интерес към билетите за новия му мюзикъл на Бродуей, The Last Ship и бе аплодиран за изпълнението си на сцената.

Последният кораб, The Last Ship, е първия мюзикъл, който Стинг пише.

Премиерата бе на 26 октомври 2014 и събра смесени отзиви, в които надделя очарованието на музиканта. Мюзикълът обаче бе критикуван заради объркания сюжет.

На фона на падащи продажби и евентуалните загуби, на 9 декември Стинг смени британския актьор Джими Нейл в ролята на Джаки Уайт. След появата на рокзвездата на сцената, публиката отново се върна в залата.

Музикалната легенда Стинг даде ексклузивно интервю за Bloomberg преди Нова година. В него той говори за промените в музикалния бизнес и защо не би могъл да спечели милионите си, ако започваше днес като начинаещ музикант.

Със Стинг разговаря Бети Лю в програмата на телевизия Bloomberg "Encore." (Записът е направен на 1 декември 2014) (Source: Bloomberg)


Роден съм и съм израснал в град с корабостроителница в Северна Англия, буквално в сянката на корабостроителницата.

Гигантски кораби бяха надвиснали над улицата ми.

Най-ранните ми спомени са за огромни кораби. Правех всичко по силите си, за да избегна работа в тази корабостроителница.

Дядо ми работеше там, повечето хора, които живееха наоколо, работеха там. Беше вредно, опасно, шумно, не исках да свърша там. Учих много в училище, спечелих стипендия, получих добро образование, учех музика, мечтаех да стана музикант.

Ирония на съдбата е, че се връщам там в творческия си живот, за да отдам почит на общността, от която съм дошъл. Корабостроенето беше разрушено от икономически сили извън властта на населението там. Нямаше как да оцелее.

Въпреки това посланието, че общността стои в основата на икономиката, е много важно.

Не мисля, че може да има икономически теории, които не смятат, че общностите са неразделна част от това. Не вярвам на абстрактни теории. Индустрията беше разрушена и общността се срина.

Какво я разруши? Модернизацията?

Беше по-евтино да се строят кораби в Корея и Япония, защото имаше субсидии, а тогава нашето правителство отказваше да подкрепя корабостроенето.

Не беше справедливо, не бяхме равнопоставени.

Нямаше нищо общо с качеството на корабите. Там са строяли кораби от стотици от години - най-добрите кораби.

Много се гордеехме с този труд. Но той изчезна. Това, което ни идентифицираше като общност, ни беше отнето.

Смятам, че хората в Детройт ще разберат какво искам да кажа.

Когато отнемаш една индустрия от дадена група – как се идентифицира тя? Как остават заедно тези хора? Моята общност страдаше по същия начин.

Беше ли трудно преживяване?

Все още е трудно.

Това е като плаване с кораб. Опитваме се да го държим на вода. Всеки ден има нова изненада. Правим три стъпки напред, две назад.

Обявих, че ще участвам, което беше изненада за мен, не го очаквах самият аз. Но бих направил всичко, за да плава корабът. Харесва ми тази борба.

 

Цялото интервю на Бети Лю със Стинг гледайте по телевизия Bulgaria On Air в следните часове:

петък, 9 януари от 23:00 часа
събота, 10 януари от 09:30 часа
неделя, 11 януари от 19:00 часа