Струва ли си да се инвестира в Китай

Алън Грийнбърг, Hermes Investment

26.08.2015 | 17:11
Струва ли си да се инвестира в Китай

Струва ли си да се инвестира в Китай - коментар на Алън Грийнбърг, Hermes Investment в студиото на Bloomberg в Лондон. Грийнбърг разговаря с Анна Едуардс на 26 август 2015.


 

В началото на лятото започнахте да намалявате инвестициите си в Китай от 13% от портфолиото си. Сега това изглежда добра идея. Оптимист ли сте за инвестициите в Китай?

Трудно е да се каже. В Китай има някои добри компании. Оценките са доста разумни, маркоситуацията обаче е доста трудна. Китай е в кръстопът и всички ние следим какви дългосрочни решения ще вземат за посоката, в която са се отправили.

 

Още по темата

Да, казахте го в проучването си. Това са доста незрели пазари. Част от това, което виждаме се дължи на структурните стъпки, които предприема Китай в опит да стане по-пазарно ориентиран. Всеки път когато това стане, особено с валутата, имаме обратен ефект на пазара.

Да, и китайските власти не са особено добри в даването на знак какво правят. Те говорят за свободен валутен курс и го определят. Говорят как пазарът трябва да определя цените, а след това ги определят сами. Не е ясно какво правят. И затова пазарът е така нервен. Не е сигурен накъде вървят нещата.

 

А това е пазар, особено привлекателен за инвеститорите в ритейла. Делят от инвеститори от ритейл сектора е над средния глобално. Какво казваме на инвеститорите? Защо да инвестират в Китай? В началото на 2015 имаше голям напредък, а след това големите разпродажби сега. Какво да търсят?

Те търсят акции с история. Това е краткосрочна инвестиция за бърз резултат. Дългосрочните инвестиции обикновено са в имоти. Но имотният пазар се обърка. Така че няма къде да вложат парите си. И банките дават негативна лихва, така че няма смисъл. Затова капиталовият пазар остава по дефолт.

 

Как оценявате коментарите на някои анализатори, които казват, че това е много добър пазар за инвеститори в ритейла. А после казват, че няма да се получи висок ефект върху китайските потребители. Как двете неща се съчетават?

Възможни са и двете, защото делът на китайското население, което инвестира на пазара е много малък. Не е както на Запад, където всички по един или друг начин инвестират на пазара. Там това е малък дял.