България на опашката по изграждане на пътища с евросредства

Има и други инструменти за финансиране на изграждането на инфраструктура, коментира Иван Бойков, изпълнителен директор на Камарата на строителите

26.03.2015 | 10:18 Редактор: Мариета Иванова
България на опашката по изграждане на пътища с евросредства

Отдавна е планирано и се знае, че след 2020 няма да се отпускат средства за финансиране на изграждането на инфраструктура, подчерта в Сутрешния блок на Bulgaria On  Air изпълнителният директор на Камарата на строителите  инж. Иван Бойков.

„По принцип в ЕС вече си направиха пътищата. Ние сме последни в тази област и нашите планове са до 2020 да си довършим магистралите. Знаете, че за следващия програмен период са заложени средства най-вече за довършване на АМ „Струма“, но това не значи, че няма да се строят и други магистрали. Търговете са пуснати за АМ „Хемус“ до разклона Плевен- Ловеч, планира се пътят до Драгоман,  както и Ботевград- Мездра,“ коментира Бойков.

Той подчерта, че има и други източници на финансиране, освен еврофондовете и даде за пример Световната, Европейската банка, наред с частните инвеститори, публично-частното партньорство. - „Има много инструменти. Трябва да се развият и да се работи по тях,“ коментира той.

По отношение на строителството на АМ „Струма“ Бойков посочи, че и Камарата на строителите е доста активна по проекта.

„В момента се изготвя алтернативен проект на тунелите. Много дебатиран този проект. Той е в пряка връзка с 2020 година. Критичен става срокът, ако се правят тези тунели и не се изградят до 2020 година. Това означава да загубим много пари, ако не станат,“ коментира той.

По думите му „не е икономически оправдано да се правят тунели“. - „Има и по-екологично решение. Аз се надявам до края на годината тези алтернативен проект да стане реалност – да се одобри и ще започне активно строителство“, заяви още Бойков.

Той изтъкна, че и тунелът под Шипка също е важен, като изтъкна, че не трябва да остана на заден план и рехабилитацията на пътищата и мостовете.