Авиошоу

Събота от 15:30 часа
още

Патрик Дюър, изп. вицепрезидент на Lockheed Martin

Авиошоу сезон 4: Фарнбъро 2014

01.08.2014 | 03:00
Патрик Дюър, изп. вицепрезидент на Lockheed Martin

Интервю на Патрик Дюър, изп. вицепрезидент на Lockheed Martin за Bloomberg.


Много ми е приятно, че при нас е изпълнителният вицепрезидент на Lockheed Martin, Патрик Дюар. Разочарован ли сте, че F-35 не е тук и няма да лети?

Не сме още сигурни. Определено сме разочаровани, че не е тук днес. Силно подкрепяме правителствените органи, които правят оценка на сигурността.

Не знаем какво ни готви бъдещето, но сме уверени, че самолетът е в добро състояние. Доставили сме към сто самолета на правителствени клиенти. Имат над 17 000 летателни часове. Дори един самолет само миналия месец направи над хиляда часа.

Така че сме уверени, че ще видим F-35 в бъдеще.  Това, че го няма тук, във Фарнбъро, зависи от борда за оценка на сигурността.

 

Пожарът в двигателя, който стана през юни предизвика това приземяване на самолетите. В програмата имаше и други проблеми в годините. Доста време мина. Ще ни обясните ли дали проблемите са приключили? Нали няма да има нищо, освен добри новини?

Това е програма за разработка. Никой, който знае каква е програмата в подробности, няма да се изненада, че сме в изпитателен режим. Ще намерим някои неща, които трябва да бъдат решени.

Имаме още 2-3 години преди да завършим пълното разработване на програмата. Сигурно знаете, че има сериозни процедури по инсталиране на софтуер. Ще използваме един, който от следващата година ще се използва от морските пехотинци.

Последната летателна версия в момента се разработва все още. Използва се на някои тестови самолети.

Всъщност ние правим доста добър напредък.

Но това е програма за разработка. Имаме някои проблеми, но смятаме, че сме в добро състояние.

 

Някои правителства правят нова оценка броя, който ще поръчат. Сигурно отчасти това се дължи на вътрешни причини, но отчасти и на някои от тези проблеми около проекта. Сигурен ли сте, че всички поръчки, които са направени, ще бъдат изпълнени?     

Направихме доста неща в последните години. Всяко правителство трябва да вземе решение само. Както знаете, заради бюджетите за отбрана по света, държавните разходи за военна инфраструктура, трябва да актуализират решенията си.

Имаме осем страни-партньори - Израел, Япония и Южна Корея, имаме и още страни, които вероятно ще се включат в близките години.

Ние сме напълно уверени, че тази програма ще напредва. Може би няма да е както се мислеше преди 10г., но ще напредва много успешно.

 

Всъщност вие и партньорите ви инвестирате малко повече в опит да спестите. Каква е целта?

Имаме насоки за допустимост. Работим по тях. Обявиха ги в началото на тази седмица. Обявени бяха от програмните мениджъри на програмата F-35, ген. Богдан и Лорийн Мартин.

Ние сме конкурентни в ценово отношение. Този самолет ще бъде много конкурентен в четвъртото поколение самолети.

Сигурно знаете, че е много по-сложен, стелт, с интегрирани сензори. Имаме много добри перспективи, че самолетът ще бъде изгоден и вярваме в него.

Затова инвестираме.

 

Споменахте за намалените бюджети в западните страни, сред които и Съединените щати. Обсъжда се какви да бъдат разходите за отбрана. Кажете ни къде сте в момента, в каква степен разчитате на американското правителство спрямо международния пазари  накъде ще вървите в бъдеще?

Lockheed Martin вече реализира около 8 млрд долара на глобалния пазар, извън САЩ - това са към 17-18%. Хората не знаят, че имаме много голямо портфолио - от тактически изтребители до технологични системи и глобални услуги. Имаме около 7000 души извън Щатите. Имаме почти 3300 само тук, в САЩ. Така че като започнем да доставяме услугите си чрез правителствения център, който оценява офертите и всичко останало - отбрана и сигурност, това ни дава много възможности за ръст.

Това ще преследва Lockheed Martin International.

 

Геополитическата ситуация е голяма тема тази седмица във Фарнбъро. Напрежението между Русия и Запада, напрежението в Близкия Изток и в Украйна, но и в Южнокитайско море. Тази среда дава ли възможности за вашия бизнес или пък представлява трудности за работа като американска компания.

Светът не става по-сигурен. Както казвате, ситуацията в Източна Европа .. Европа не е имала такива проблеми със стабилността и сигурността от 15-20г.

Правителствата трябва да могат да харчат парите за сигурност и да получават най-доброто за тях. Lockheed Martin - също.. Не само заради голямото си портфолио, но и заради широките си възможности да предостави стойност за парите на правителствата. Без значение както решение се изисква в областта на сигурността.

 

Заради санкциите в Русия, забраната за пътуване.. специфичните ограничения, които се прилагат в момента, бизнесклиматът противопоставя Изтока на Запада. Списъкът на страните, в които можете да правите бизнес не се ли скъсява?

Не точно. Ние работим с над 70 страни в момента. И това е от 30-40г

Честно казано имаме бизнес отношения с Русия, за които сигурно знаете. Отпреди няколко месеца са. Те доставят двигатели RD-180 за ракетната установка Atlas, един джойнт венчър с United Launch Alliance.

Така че като цяло правим бизнес където можем. И следваме ключовите правителства, където можем.

Като цяло бизнес средата не се е променила драстично.

 

Каква технология показвате тук?

Правим добри кибердемонстрации, освен F-35, за който повечето хора знаят. Имаме много морски сензори, които показваме. Имаме и интегрирани мрежови системи. Това показваме днес.