България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Не сме запознати с потребителските си права и не ги браним

Най-опасни са храните, интернет е много рисково място, посочи Богомил Николов от "Активни потребители"

15.03.2019 | 08:15 Редактор: Тодор Петров
Не сме запознати с потребителските си права и не ги браним

Продавачите правят и невъзможното, за да опаковат и продадат своята стока на максимално голям брой хора, а купувачите дебнат точния момент да задоволят своите нужди на минимална цена. Кой надделява в сложната консуматорска игра и как се променя потребителската ни култура?

"Има хора, които са изключително добре запознати, много се интересуват, дори малко прекаляват. Но има и огромна част от хора, които стават все по-небрежни и незаинтересовани. Правата ни лесно може да си останат на хартия, ако не се грижим за тях. Човек може да избегне огромен брой неприятности, ако познава добре правата си", обясни изпълнителният директор на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.

Пред Bulgaria ON AIR той посочи, че страната ни е сравнима като население с Австрия. Но на всяко заведено дело от потребител в България, то в Австрия има 100 такива дела. 

"У нас преобладава разбирането, че някой друг трябва да се грижи за моите права. Най-опасното нещо са храните, защото там най-малко зависи от нас. Интернет също е много рисково място, но този риск е компенсиран с най-много права", каза още гостът в "България сутрин".

Николов предупреди, че все още има много интернет магазини, които нямат посочен телефон и адрес, но те процъфтяват, тъй като потребителите сме небрежни.

"В Англия над 80-90% от хората пазаруват поне веднъж месечно от интернет, докато в България този процент се движи около 25. Това до голяма степен се дължи на страха от финансови измами", даде пример експертът.

"Обществените услуги, с други думи - естествените монополи, си остават основен генератор на проблеми, жалби, разправии...", завърши Богомил Николов.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК