Новите iPhone: Tози път Apple не заложи на функциите

Tази година компанията се съсредоточи върху важна стратегия, за да се справи с пазарните предизвикателства

16.09.2018 | 11:37 Редактор: Василена Василева
Новите iPhone: Tози път Apple не заложи на функциите

През последните години, когато Apple нямаше нов дизайн на iPhone, тя все пак предлагаше ключови нови функции: видео записите през 2009 г, дигиталния асистент Siri през 2011 г., скенер за пръстови отпечатъци през 2013 г. и 3D Touch през 2015 г.

Тазгодишното тайно оръжие на Apple обаче не е конкретна функция, а умната ценова стратегия, безбройните опции за съхранение, цветовете и размерите на екрана, пише в свой анализ Bloomberg, цитиран от Investor.bg

Макар че никой не въздиша по напредъка на продуктите, ходовете на компанията от тази сряда вероятно ще се отплатят финансово, подчертавайки утвърдения статус на компанията на топ доставчик на потребителски технологии в западния свят.

“Въпреки че до голяма степен събитието на Apple премина така, както се очакваше, новата линия на iPhone ще трябва да осигури растеж” на продадените бройки и на средните цени при продажба, коментира анализаторът Джийн Мънстър, който следи отдавна компанията. По думите му Apple е показала, че умее да борави добре с цените, така че да може да извлича повече приходи от потребител.

Базираният в Купертино, Калифорния, технологичен гигант представи iPhone Xs, iPhone Sx Max и iPhone Xr - три нови модела, базирани на дизайна и функциите на iPhone X, който беше пуснат на пазара миналата година.

Iphone Xs има по-бърз процесор, по-добра функционалност на камерата, докато iPhone Xs Max е със значително по-голям екран. Xr версията пък ще пренесе функции на iPhone X като екран върху цялата предна част на устройството и Face ID до повече хора, на цена от 750 долара, или с 250 долара по-малко спрямо миналогодишния флагман.
Apple се адаптира към една индустрия за смартфони, която е спряла на около 1,5 млрд. устройства, продавани годишно. Вместо да се опитва да накара потребителите да се насочат към най-напредналите, скъпи телефони всяка година, целта на Apple напоследък е да увеличава постепенно средните цени, докато увеличава общия брой на активните си устройства. По този начин тя поддържа продажбите на аксесоари и дигитални услуги като музикален и видео стрийминг.

От началото на годината цената на акциите на компанията е скочила над 30 на сто, което направи Apple първата публична компания на стойност над 1 трлн. долара.

По-ниската цена на Xr може да увеличи базата от активни устройства на компанията, давайки тласък на аксесоари като Apple Watch и на дигиталните ѝ услуги. По-евтините модели и тези с по-голям екран се очаква да привлекат онези потребители, които имат стари устройства на Apple и искат да ги сменят. Така компанията ще успее да разпространи и най-новите си софтуерни функции до повече потребители.

Снимка: Pixabay