Как онлайн гигантите си гарантират господство?

Бързо и сигурно - изкупуване на конкурентите

05.03.2018 | 22:14 Редактор: Тодор Петров
Как онлайн гигантите си гарантират господство?

Гиганти като Facebook, Alphabet и Amazon се възползват от размера, мрежите и водещите си пазарни позиции, за да купуват конкурентите си, докато в същото време правят и други стратегически придобивания.

Тази продължаваща консолидация създава огромна мрежа от дъщерни дружества, осигурявайки на всяка компания майка допълнителна застраховка, че ще запази позицията си на върха на дигиталната хранителна верига.

Има ли по-добър начин да си гарантираш господство от това "да изядеш" по-малките играчи, които правят същото като теб?

За пример можем да вземем Expedia, която притежава конкурентните туристически сайтове Travelocity, Hotels.com, Trivago, Orbitz, Hotwire и CarRentals.com. Друг пример е Groupon – компания, която купи конкурента си LivingSocial, както и Crazeal.

Закупуването на Oculus от Facebook пък позволява на гиганта в социалните мрежи да навлезе в бизнеса с виртуална реалност – именно онзи тип ново начинание, което би било почти невъзможно за него без помощ и експертиза в сложното технологично поле.

Цялата статия четете в Investor.bg