Ford тества най-важния си модел за Европа

Четвъртият Focus е запазил всички достойнства на третия, освен цената

29.04.2019 | 15:29 Редактор: Василена Василева
Ford тества най-важния си модел за Европа

Последните месеци никак не са леки за Ford: компанията обяви масови съкращения на работници в Европа и се готви здравата да ореже моделната си гама. Занапред фокусът ще е изцяло върху кросоувърите и върху двата модела, които винаги са били гръбнакът на тази марка на Стария континент: Fiesta и Focus. Подходящ момент да видим какво предлага изцяло новото поколение на семейния хечбек.

ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ на Focus се появи преди повече от 20 години и стана сензация. Отчасти причината бе в интересния за онова време дизайн. Но най-вече - в окачването и управлението, които го правеха най-забавната за каране кола в сегмента.
В четвъртото поколение няма никакви радикални промени: основните оръжия си остават шасито и окачването. Макар и с известни компромиси.

ПОД КАПАКА НА ТЕСТОВАТА ни кола е познатият еднолитров турбобензин Еcoboost, в този случай развиващ 125 конски сили. Съчетан е с 6-степенна ръчна трансмисия. Но Ford вече предлага и нов 8-степенен автомат, за който уверява, че е по-добър от предишния с шест предавки.

Двигателят няма как да изненада с нещо - той се справяше добре и при прeдишното поколение на модела, така е и сега. За някои хора тези 3 цилиндъра и 125 коня може да не звучат кой знае колко убедително, но са напълно достатъчни. С тях можете да се справяте уверено при поредица от завои, както и да изпреварвате спокойно. Единственото, което трудно бихте постигнали, е обявеният от Ford разход на гориво от 5 литра на 100 километра. Ако успеете някак през цялото време да карате на шеста с 80 километра в час, може и да се получи. Но в истинския живот разходът е доста над 7 на сто.

ВЕЧЕ СТАНА ДУМА, че основната заслуга за поведението на автомобила се дължи на шасито и окачването. Но всъщност това важи само за високите нива на оборудване, които продължават да разчитат на Макферсон отпред и многозвенно окачване отзад. По-базовите версии обаче са с твърд заден мост и далеч нямат същата пъргавина.

Снимка: Pixabay

Продължението четете в Automedia.bg