Сериозен спад в търсенето на дизелови автомобили

Volkswagen е убедителен лидер по продажби в Европа

03.02.2019 | 11:14 Редактор: Тодор Петров
Сериозен спад в търсенето на дизелови автомобили

Търсенето на дизелови двигатели през 2018 г. е продължило своя спад.  Скандалът с Volkswagen от 2015 г. явно още не е отшумял и това личи от резултатите при продажбите, пише Automedia.bg.

Делът на новите дизели през миналата година е 36%, което е с 8% по-малко спрямо 2017 г. Бензиновите коли отбелязват увеличение в продажбите със 7% до 57%.

Отчита се и увеличение на хибридите и електромобилите, които вече заемат над 6% от пазара. В някои държави, като Норвегия например, техният дял е над 32%.

Най-популярният електромобил в Европа е Nissan Leaf (38 700), следван от Renault ZOE (381 000), електрическият Volkswagen Golf (21 100), BMW i3 (18 100) и Testa Model S (16 400). При хибридите, които се зареждат от електропреносната мрежа, лидер е Mitsubishi Outlander (23 100), а сред обичайните хибриди - Toyota Yaris (129 000).

Германската марка Volkswagen е убедителен лидер по продажби в Европа, като през 2018 г. е реализирал на пазара 1,75 млн. автомобила. Въпреки проблемите с дизеловите мотори, компанията е записала увеличение с 3%. На второ място е Renault с малко под 1,1 млн., а на трето Ford – 1,01 млн. Двете марки обаче записват спад спрямо 2017 г. – съответно с 4% и 3%.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК