Всяко трето българско предприятие се рекламира във Facebook и Linkedin

Страната ни обаче все още остава далеч от "отличниците" в ЕС по този показател

20.01.2018 | 12:53 Редактор: Василена Василева
Всяко трето българско предприятие се рекламира във Facebook и Linkedin

Около 34 процента от родния бизнес, или почти всяко трето българско предприятие, ползват социалните мрежи като Facebook и Linkedin за популяризиране на дейността си, показват данни от анализ на Евростат за използването на социалните мрежи от европейския бизнес през 2017 г.

По този показател страната ни се намира редом със страни като Чехия, Словакия и Румъния, но е далеч от "отличниците" в ЕС Малта и Дания с показатели от 70 и повече процента.

Според европейската статистика - около 95 на сто от българските предприятия имат достъп до интернет, като със стопроцентови показатели са предприятията у нас с над 250 души персонал. Почти сто на сто ползват интернет родните предприятия с персонал между 50 и 250 души, а по-малките фирми с под 50 души ползват мрежата с показател 94 на сто, посочва Investor.bg

Българските предприятия със собствен уебсайт са 51 процента, но фирмите у нас, които ползват високо технологичните т. нар. "облачни услуги" са едва 8 на сто, отчита още Евростат.

Най-активно присъстват в социалните мрежи предприятията от секторите "Създаване и разпространение на информация и творчески продукти и далекосъобщения" - 89 на сто и "Професионални дейности и научни изследвания" - 77 на сто, а най-малко се възползват от тази функционалност предприятията от секторите "Операции с недвижими имоти" - 33 процента и "Транспорт, складиране и пощи" - 35 процента.

Основните цели, за които родният бизнес е използвал социални медии, са: подобряване на имиджа на предприятието или на пазарния продукт - например реклама, промоции /72 процента/; получаване и отговаряне на мнения, отзиви, въпроси от клиенти /61 процента/; сътрудничество с бизнес-партньори или други организации /37 процента. Най-малък е делът на предприятията, които ползват социалните мрежи, за да включват своите клиенти в разработването или обновяването на стоките или услугите - 17 процента.

В ЕС Е ИМАЛО БЛИЗО 1,6 МИЛИОНА ПРЕДПРИЯТИЯ

През 2017 г. в ЕС е имало около 1,6 милиона предприятия, от които приблизително 83 процента са били предприятия с 10-49 заети лица /малки/, 14 процента с 50-249 заети лица/средни/ и 3 процента с 250 или повече заети лица/големи/.
Социалните мрежи като Facebook и Linkedin са били социалните медии, които най-често са се използвали от предприятията в ЕС, показва анализът на Евростат.

През 2017 г. 47 на сто от предприятията в ЕС са използвали поне един от различните видове социални медии: социалните мрежи като Facebook, Linkedin, Xing и други; корпоративните блогове или микроблокове като Twitter, Present.ly и други; уебсайтове за споделяне на мултимедийно съдържание, като YouTube, Flickr, SlideShare и други; или инструменти за споделяне на знания, основани на wiki.

В най-голяма степен социалните медии са били използвани от бизнеса в Малта - 74 на сто, както и в Дания, Холандия и Ирландия - около 70 на сто.

Най-малко от социалните мрежи се е възползвал бизнесът в Полша - 27 на сто и Латвия - 30 на сто.

Като първа основна причина за ползването на социалните мрежи около 40 на сто от европейския бизнес посочва развиването на имидж и показване на пазарните си продукти. Втората основна причина за използването на социалните медии се отнася до "външния свят": 27 на сто от предприятията са използвали социални медии, за да получават или да отговарят на мненията или рецензиите на клиентите.

На трето място - около 25 на сто от предприятията в ЕС са очаквали клиентите да бъдат включени в разработването на продукти или иновации, основани на принципите на споделяне или присъединяване към вида бизнес, отчита Евростат.
Според европейската статистика през миналата година всяко четвърто предприятие в ЕС е използвало социалните мрежи, като тенденцията е бизнесът все повече да използва мрежата, за да стигне до "външния свят" - клиенти, бизнес партньори или други организации.

Снимка: Pixabay