България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Специалист: В европейски мащаб сме много добре защитени като потребители

Игнат Арсенов изрази радостта си, че българите са все по-наясно с правата си

26.05.2019 | 09:23 Редактор: Зорница Костадинова
Специалист: В европейски мащаб сме много добре защитени като потребители

Каква защита има българският потребител, ако стане някаква нередност при получаване или закупуване на стоката и често ли постъпват жалби? По темата в "Гласът за Европа" говори директорът на Европейския потребителски център България Игнат Арсенов.

Той посочи, че жалби има навсякъде за различни проблеми и тъй като България е част от ЕС, Европа помага с изграждане на европейски центрове за целта. 

"В европейски мащаб сме много добре защитени, особено в търговията и пътуванията", отбеляза пред Bulgaria ON AIR Арсенов.

По думите му едни от най-честите скандали между потребители и търговци стават заради счупена или повредена стока, закъснения при пътуване, липса на гаранция за продукта и др. 

Той изрази радостта си, че българският потребител е все по-запознат с правата си и си ги отстоява. Понякога обаче отива в другата крайност, когато умишлено се извършва повреда или като причина се дава токов удар при повреда на електрически уред.

На въпроса как ни пази законът в такива случаи, Арсенов поясни, че той дава стриктни и ясни права на всички органи, когато има некоректни търговци.

Той допълни, че независимо откъде е закупена дадена стока - Пловдив, София или Мадрид, потребителят има еднакви права и защита на личните данни. 

Голям плюс за потребителите е да знаят какви са таксите им при банково разплащане, смята Арсенов.

Вижте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК