Социалният бизнес - мисия възможна!

Мрежа Хлебни къщи е инициатива за пекарни, в които се обучават хора в неравностойно положение и сираци.

02.03.2015 | 00:00
Социалният бизнес - мисия възможна!

Бизнес дал добро! Оказва се, че български предприемач ще се състезава в САЩ за награда от $1 млн. в световен конкурс за социално предприемачество. Мрежа "Хлебни къщи" е инициатива за пекарни, в които се наемат и обучават безработни, хора в неравностойно положение и сираци. Проектът спечели първо място в надпреварата “The Venture – WIN THE RIGHT WAY”.

 

На пръв поглед фурна като фурна. Но не съвсем. Добре дошли в пекарна "Надежко" -  тук работят хора, които никога не се ежат като таралежи. Собственичката на една от седемте хлебни къщи-пекарни Надежда е успяла да превърне месенето и продаването на хляб в социален бизнес модел.

 

От мечта първата Хлебна къща става реалност през 2009г. С помощта на доброволци и местни дарители Надежда успява да приспособи къщата на прабаба си в Габрово. Днес в страната има 7 хлебни къщи и две фурни "Надежко".

 

В пекарните работят 7 души,  трима от тях са от дома за сираци в Габрово. В общностни месения участват хора в неравностойно положение и деца с увреждания или от социални институции се събират и заедно месят хляб. Мотото е: "Месим, за да се смесим".

Социалното предприемачеството на Надежда и съпруга й е добрият пример в чистия му вид. И двамата казват, че каузата е успешна, защото е замесена с любов. Всеки може да си купи квасен хляб,  който е по-полезен и по-качествен от обикновения хляб с мая. Надеждата е каузата Мрежа "Хлебни къщи" да се разрасне като социален франчайз и по света.

 

Ние имаме  едно  мито – Не сме high tech, а сме high touch!“, казва Надежда Савова-Григорова, основател на Мрежа "Хлебни къщи" и собственик на фурни "Надежко".

 

Вече има и желаещи да купят бранда "Хлебна Къща". Англичанин от Южна Африка иска да отвори социални фурни и на двата континента. След години Надежда се надява логото на социалния франчайз таралежът Надежко,  който учи на добро, да стане разпознаваем в света. Така от история на една успешна социална инициатива, хлябът ще се превърне в универсална метафора на бизнес модел , замесен с любов и направил добро.

 

За пътя, каузата и мечтите на социалния предприемач у нас разказват Христиания Червенкова и операторът Цветан Атанасов във видеото: