Авиошоу

Поредица за авиация, технологии и най-влиятелните личности от авиоиндустрията.
www.facebook.com/AirshowONAIR

email: airshow@bulgariaonair.bg
 

Водещ: Александър Богоявленски
Режисьор: Стефан Милов
Изп. продуцент: Силвия Грозева

Събота, 16:00

Авиошоу: Е155 Новини от Фарнбъро

Е155
Публикувана: От:

Авиошоу: Е155 Новини от авиосалона във Фарнбъро, Великобритания, първият полет на Beluga XL на летището в Тулуза, кой иска да подобри рекорда за най-млад пилот, обиколил сам света /с Пайпър/.

Гледайте целия епизод във видеото.

Един от най-убедените оптимисти за бъдещето на глобалната авиоиндустрия е шефът на Qatar Airways Акбар ал-Бакер:

“Не мисля, че глобалното търсене ще се срине. Винаги ще има търсене в сферата на въздушния транспорт, защото това е най-сигурният и най-лесен начин за пътуване между държавите и Qatar Airways прогнозира, както и международната асоциация IATA прогнозира, че предстои огромен подем на пътническия въздушен трафик, особено в региона, където ние сме позиционирани”, каза ал-Бакер.

Още по темата

 

“В момента не виждаме никакъв спад на пътническите резервации независимо от това, че вече има някакви анализи за забавяне на икономическия растеж. Това обаче не се забелязва по отношение на глобалните резервации. IATA, като организация на авиокомпаниите прогнозира удвояване на днешния обем от пътници в следващите 18 години от 4 милиарда души годишно до 7,8 милиарда”, каза Мартин Гаус, главен изпълнителен директор, Air Baltic във Фарнбъро.

“Петролът изяжда финансовите резултати на авиокомпаниите, което ги кара да се опитват да обновят флота си по-бързо. Видяхме това да се случва и да захранва поръчките още преди няколко години. Сега обаче, петролът се движи близо до граница, която според нас няма да стимулира прекалено голяма активност по отношение на поръчките", каза Джон Шмид, глобален консултант Авиация и Отбранителна индустрия, Accenture.


Британския министър на отбраната говори за представения на Фарнбъро изцяло британски проект за нов стелт-изтребител от шесто поколение, наречен Tempest (или Буря). BAE Systems, която е лидер в проекта, ще инвестира първоначално 7 милиарда паунда, 2 от които осигурени от правителството, в разработката на самолета и системата.

“Това е ангажимент към бъдещето. Трябва да планираме не само за следващата година, но и за следващите 10, 15.", каза Гавин Уилямсън, министър на отбраната на Великобритания.

Новото поколение на емблематичния транспортен Airbus Beluga се издигна в небето за първи полет от летището в Тулуза на 19 юли 2018.

Още по темата

 

Не случайно новата версия се казва Beluga XL. Тя е удължена и уголемена с близо 30% версия на предишния модел Beluga ST. Самолетът може да превозва до 51 тона товар на разстояние от 4 074 км нонстоп. Той се използва за транспортиране на основни компоненти, части от фюзелажа и готови модули за самолетите на Еърбъс между производствените центрове на компанията в Европа - Франция, Германия, Великобритания и Испания.

Първият полет на Белуга XL е важен момент в историята на Airbus. Той не само ще бъде незабавно разпознаваем с усмихната си физиономия, но ще позволи на компанията да увеличи обема и честотата на производството си в Европа на всички модели.

"Излетяхме, оставихме всичко спуснато - колесник, задкрилки… Издигнахме се на 8000 фута, след което проследихме поведението на самолета - насочихме го нагоре-надолу, ляво-дясно. След това вдигнахме колесника - всичко мина добре. Вдигнахме задкрилките - стъпка по стъпка, оценявайки поведението на самолета на всяка стъпка. Всичко мина много добре", каза след първия полет кап. Кристоф Кайл, главен тест-пилот А330BelugaXL.

 

Коментари ( 0 )