Авиошоу

Събота от 15:30 часа
още

Авиошоу: Нощни полети, Балкански синдром, нови честоти до Истанбул

Е127 - Стани пилот - нощен тренинг; Turkish Airlines с трета честота до София; Авиоиндустрията в Румъния и проекцията й на Балканите

17.12.2017 | 20:00
Авиошоу: Нощни полети, Балкански синдром, нови честоти до Истанбул

В Е127, 17 декември 2017 ще видите:

1. Стани пилот продължава с обучение за нощни полети и процедури на летище София. Отново сме в малката Cessna 172, за да се ориентираме, излитаме и кацаме по тъмно;
2. Раздвижва ли се авиопазарът в Румъния и на Балканите:
- коментар на Дорин Иваску от APG Network и Изпълнителен директор на APG Румъния;
3. Turkish Airlines стартира трета дневна честота по линията Истанбул-София-Истанбул и дава нови възможности за трансферни полети до някои от над 300 дестинации на авиокомпанията на 6 континента.
- интервю с Мехмед Гюркайнак, генерален мениджър на Turkish Airlines за България.

Ветеранът от авиоиндустрията Дорин Иваску анализира приликите и разликите на авиопазарите в Румъния и България в края на 2017. Според него възможности за продължаване на растежа има за централните и регионални летища и единственото условие е подходяща инфраструктура.

"Ситуацията в Румъния преди беше следната: Букурещ бе центърът и всички останали летища осигуряваха трафик за Букурещ, а от там се прехвърляха на полети за целия свят. Сега можем да кажем, че имаме демокрация. Можете да летите от различни летища почти до всички краища на Европа. Клуж стигна над 1 млн пътници. Яш е близо до 1 млн. Тимишоара вече има над 1 млн пътници. И някои други регионални летища увеличават сериозно пътниците си след тях. Всяко летище, след като положи известни усилия по пистата, за осигуряване на правилните съоръжения, получи трафик.
Това означава, че бизнес има почти навсякъде. Просто трябва да имаш правилните съоръжения", каза Иваску, който бе гост на тържествената церемония по връчване на наградите Sky Awards 2017 и участва в Sky Day за перспективите в сектора на пътуванията.

Лоукост моделът усложни продукта, каза още Иваску.

"Трябва да знаете, ако купувате билет, дали трябва да си платите отделно за багаж, или дали трябва да си купите запазено място. Или дали трябва да купите някои услуги, които така или иначе ви трябват. И че ако отидете на летището, те са много по-скъпи.
Тогава хората се връщат при туристическите агенции и питат какво да правят".

Още в епизода:

Turkish Airlines увеличи честотите си до София от 14 декември и вече оперира по три полета дневно до Истанбул в четири дни от седмицата. Авиокомпанията смята да продължи разтежа си в България и през 2018, което включва потенциалното разкриване на три честоти всекидневно до София и увеличаване на полетите до Варна.

Генералният мениджър на Turkish Airlines за България Мехмед Гюркайнак каза, че след като в момента до София честотите се увеличават до 18 седмично, при интерес, може да се увеличат още през лятото. Честотата на полетите до Варна също е с потенциал за растеж през следващата година.

Екзотични дестинации

Българите много обичат екзотични дестинации, каза Гюркайнак. Сред най-популярните пътувания с трансферна точка Истанбул са тези до Малдивите, Сейшелите, Мавриций, Индонезия, Тайланд и други точки в далечна Азия и Африка. 

"Например Мавриций, Сейшелски острови, Мадагаскар, Пукет, Тайланд и Хавана и много други. Получаваме добри отзиви също и от бизнес класата", казва Гюркайнак. Полетите на турската авиокомпания се радват на добро затоварване и с пътници, които летят до Северна Америка през Истанбул.