Китайският автомобилен гигант BYD обяви, че Великобритания е станала най-големият му пазар извън Китай.
Продажбите на компанията там са се увеличили с 880% през септември в сравнение с година по-рано.
Компанията съобщава, че през миналия месец е продала 11 271 автомобила във Великобритания, като по-голямата част от продажбите се падат на хибридната версия на спортния SUV модел Seal U.
Данните на автомобилната индустрия от Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) показаха, че продажбите на електрически автомобили (EV) са достигнали рекордно високо ниво през септември, съобщи BBC (Би Би Си).
Великобритания не наложи мита върху китайските електромобили
Великобритания е особено привлекателна за фирми като BYD, тъй като страната не е наложила мита върху китайските електромобили, за разлика от други големи пазари като Европейския съюз и САЩ.
BYD, която предлага по-евтини модели от много от западните си конкуренти, заяви, че делът ѝ на пазара в Обединеното кралство е скочил до 3,6% през септември.
Компанията ще пусне на пазара още нови хибридни и електрически автомобили в следващите месеци, заяви мениджърът на BYD за Обединеното кралство Боно Ге.
Той добави, че бъдещето на марката в Великобритания изглежда изключително вълнуващо, след като току-що е открила 100-ния си търговски обект.
Продажбите на електромобили във Великобритания достигнаха рекордно високо ниво миналия месец, като продажбите на чисто електрически автомобили с батерии се увеличиха до почти 73 000, според SMMT.
Продажбите на хибридни автомобили с възможност за зареждане от електрическата мрежа са нараснали още по-бързо, се посочва в доклада.
Какво се случва с бензиновите и дизеловите коли
Kia Sportage, Ford Puma и Nissan Qashqai бяха най-продаваните автомобили през септември. Китайските модели Jaecoo 7 и BYD Seal U също бяха в топ 10.
Но въпреки скока в общите продажби на електромобили във Великобритания, бензиновите и дизеловите автомобили все още съставляват повече от половината от продажбите на нови автомобили през миналия месец, според SMMT.
През октомври миналата година ЕС обяви, че ще наложи мита до 45% върху вноса на китайски електромобили.
Продажбите на електромобили във Великобритания достигнаха рекордно високо ниво миналия месец, като продажбите на чисто електрически автомобили с батерии се увеличиха до почти 73 000, според SMMT.
Великобритания активно стимулира покупките на електромобили
През юли тази година правителството на Великобритания отпусна 650 млн. паунда (875 млн. долара) за отстъпки за купувачите на автомобили, в опит да стимулира приемането на електромобилите.
Купувачите на автомобили могат да претендират за субсидии до 3750 паунда при покупка на марки като Nissan, Peugeot и Vauxhall.
Но схемата изключва автомобилите, произведени в Китай, поради емисиите, генерирани при тяхното производство.
BYD критикува решението и заяви, че то ще навреди на автомобилния пазар в Обединеното кралство в дългосрочен план.
Снимка: Reuters
Талисмани за пари и успех през 2026 според фъншуй
Тръмп е горд: Аз съм първият бивш готвач на "Макдоналдс", който е станал президент на САЩ ВИДЕО
Ендорфините ни помагат да се справим с болката и стреса
Карфиолът предпазва от рак и помага при отслабване
Балканска нефропатия – ендемично заболяване водещо до бъбречна недостатъчност
Масло от шипка и ползите му за здравето
Откриха следи от живот на Земята, по-стари от 3,3 млрд. години
Дефицит на две вещества може да доведе до развитието на зрително увреждане
Франция ще тества в орбита спасителен скафандър за бъдещ пилотиран кораб
НАСА представя материали за 3I/ATLAS на специален брифинг: Какво да очакваме
Омбудсманът поиска оттегляне увеличението на цените за паркиране в София
Милиони сайтове са недостъпни заради глобален срив в Cloudflare
Оправдаха Лена Бориславова по делото „Корал”
Общината плаща 40 000 евро на Пласидо Доминго да пее на ММФ „Варненско лято“
Защо устойчивите текстилни продукти осигуряват конкурентно предимство
Лийф: Сега започва най-трудната част от мира в Газа
Бедните страни са получили заеми за 1 трлн. долара от Китай - както и богатите
Паскал Донаху напуска европейската политика, за да ръководи Световната банка