След дълги години на водещи позиции на Dacia, Toyota и Skoda, през 2025 година Renault вече е най-продаваният нов автомобил в България. Силните продажби през март и април издигат Clio на върха, като води с над 160 продадени коли пред миналогодишния лидер Octavia и Toyota Corolla.
В челната десетка на най-продаваните автомобили има по три модела на Skoda и Dacia, два на Toyota и един на Kia.
Renault и Dacia, представлявани у нас от швейцарския дилър Emile Frey ("КЕОС София"), са и от малкото марки със значителен растеж на годишна база. Пазарът на нови автомобили като цяло се свива тази година - с 4% под резултатите за първите четири месеца на 2024.
В абсолютен мащаб марката с най-голям ръст е корейската KGM (бившата Ssangyong) - 2100%, но това се дължи на много ниския резултат през 2024 и на една голяма поръчка за 100 автомобила за нуждите на пожарната служба. С трицифрено увеличение на регистрациите могат да се похвалят Fiat и Alfa Romeo. Няколко други марки почти са удвоили резултатите си спрямо миналата година - Audi, Great Wall, Subaru, MINI.
С най-голям спад сред значимите пазарни играчи са Seat (-75%), Isuzu (-66%), Opel (-33%) и Toyota (-22%).
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay