Google е най-посещаван в света, в YouTube хората прекарват най-много време

Към април 2022 г. активните потребители на Интернет са 5 милиарда, което е над 60% от световното население

08.08.2022 | 12:02 Редактор: Ирена Бакърджиева
Google е най-посещаван в света, в YouTube хората прекарват най-много време

Потребителите на Интернет прекарват най-много време в YouTube, според данни, събрани от Anadolu Agency. Тъй като в събота се навършват 31 години от появата на първия уебсайт в Интернет, според базираната в САЩ компания за маркетинг на търсачки Semrush Google е най-посещаваният уебсайт с 47,8 милиарда посещения.

Това обаче невинаги е било така през последните приблизително три десетилетия, след като на 6 август 1991 г. е публикуван първият в историята уебсайт, който е направен от британския учен Тим Бърнърс-Лий и съдържа информация за проекта World Wide Web. Уебсайтът започва да функционира на 20 декември 1990 г. Но по това време той е достъпен само от Европейската организация за ядрени изследвания (ЦЕРН).

През 2001 г. най-популярните уебсайтове са MSN, Yahoo и eBay, въпреки че първите два ще отстъпят местата си на Google до 2007 г. Други популярни по това време уебсайтове, като Myspace и AOL, с течение на времето изчезват. През 2012 г. Google, Facebook и YouTube бяха класирани като най-популярните уебсайтове.

В момента съществуват около 2 милиарда уебсайта. След Google, YouTube оглавява списъка по популярност с 46,8 млрд. посещения, следван от Facebook с 10,6 млрд. посещения, Wikipedia с 5,8 млрд. посещения и Twitter с 4,8 млрд. посещения.

От друга страна, по данни на компанията за проследяване на трафика на уебсайтове Similarweb, YouTube е уебсайтът, в който потребителите прекарват най-много време - около 22 минути на посещение. Следват го Google, Twitter, Facebook и Instagram, пише БГНЕС.

По данни на Statista към април 2022 г. активните потребители на Интернет са 5 милиарда, което е над 60% от световното население. От тях 93% са и в социалните мрежи.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК