Facebook променя новинарския си алгоритъм след вота в САЩ

Мерките са замислени като временни, но служители твърдят, че трябва да са постоянни

25.11.2020 | 12:50 Редактор: Ралица Братанова
Facebook променя новинарския си алгоритъм след вота в САЩ

Facebook прави временна промяна в новинарския си алгоритъм след изборите в САЩ.  Това заяви главният редактор на Investor.bg Бойчо Попов в предаването "Бизнес старт" с водещ Живка Попатанасова по BloombergTV.bg.

"В напрегнатите дни след президентските избори екип от служители на Facebook е представил на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг тревожна констатация: Дезинформацията, свързана с изборите, става вирусна в сайта".

Служителите са предложили спешна промяна на алгоритъма за новинарски емисии на сайта, която включва подчертаване на важността на това, което Facebook нарича "рейтинг на качеството на екосистемата на новините", или N.E.Q. (news ecosystem quality), тайна вътрешна класация, която определя издателите на новини въз основа на сигнали за качеството на тяхната журналистика, пише в разследване The New York Times, поясни Попов.

Главният редактор на Investor.bg посочи, че по време на разговор с репортери през миналата седмица Гай Росен, изпълнителен директор на Facebook, който контролира отдела за интегритет, отговарящ за почистването на платформата е казал, че промените винаги са били замислени като временни.

В същото време обаче някои служители твърдят, че промяната трябва да стане постоянна, добави Попов.

Снимка: Johannes Berg/Bloomberg

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК