Напук на пандемията: Facebook отчете рекордни приходи

Главният финансов директор предупреди за "значителна несигурност“ за следващата година

30.10.2020 | 21:14 Редактор: Юлия Христова
Напук на пандемията: Facebook отчете рекордни приходи

Facebook отчете рекордни приходи за третото тримесечие, след като големите разходи за дигитална реклама успяха да компенсират рекламния бойкот, рестрикциите за събирането на данни и продължаващия спад заради коронавирусната пандемия, пише Wall Street Journal.

Приходите са скочили с 22% до 21,47 млрд. долара за трите месеца до септември, обяви Facebook. Компанията прогнозира, че приходите ѝ ще нараснат дори по-бързо през четвъртото тримесечие, тъй като рекламните разходи растат по време на празничния сезон.

Главният финансов директор Дейвид Уейнър предупреди за "значителна несигурност“ за следващата година. Въпреки че пандемията ускори насочването към онлайн търговията, което ще подкрепи Facebook в дългосрочен план, компанията се сблъсква със значителни регулаторни заплахи, както и ограничения за това как събира данни от потребителите на продуктите на Apple, посочва той.

От предизвикателствата пред бизнеса на Facebook Уейнър изтъкна заповед на европейските регулатори, която ще забрани трансфера на данните на европейските потребители в Съединените щати. Компанията обжалва решението.

Неразбирателството на Facebook с Apple произтича от плана на компанията да изисква от потребителите на продукти на Apple да избират дали да бъдат следени от приложения – стъпка, която би попречила на приложенията да могат надеждно да таргетират реклами към своите потребители.

"Нуждаем се от нови регулации, които позволяват персонализирани и релевантни реклами, докато опазваме данните и неприкосновеността на потребителите“, обяви главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг. Прекомерните ограничения на индустрията "могат да имат значителен отрицателен ефект върху малките фирми и икономическото възстановяване през 2021 г. и отвъд нея“, допълва той.

Същевременно Facebook е изправен пред силен антитръстов контрол, а представители на Федералната търговска комисия на Съединените щати препоръчват да се заведе дело срещу компанията. Комисията прекара повече от година в разглеждане на жалби, че Facebook използва силната си пазарна позиция, за да задуши конкуренцията. Всичко това е част от по-широките усилия на американските антритръстови власти да разгледат поведението на големите технологични компании.

Третото тримесечие започна трудно за Facebook, с бойкот заради предполагаемия ѝ провал в овладяване на речта на омразата в платформата. Групи за граждански права, включително National Association for the Advancement of Colored People и the Anti-Defamation League убедиха големи рекламодатели, включително Verizon Communications и Unilever, временно да спрат да харчат рекламни бюджети в платформите на Facebook. Социалната мрежа обяви, че всичко това може да натежи на резултатите ѝ, пише investor.bg.

Въпреки тези предизвикателства печалбата на акция на Facebook се изкачи до 2,71 долара през третото тримесечие спрямо 2,12 долара през същия период година по-рано. Показателят успя да надмине средната прогноза на анализаторите, анкетирани от FactSet, които очакваха 1,90 долара на акция. Нетната печалба скочи с 29% до 7,85 млрд. долара от 6,09 млрд. долара, отчасти заради еднократно данъчно облекчение в размер на 913 млн. долара, свързано с развойната дейност на компанията.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК