Мария Габриел: "Нощта на учените’’ е вдъхновение за бъдещите таланти

Тазгодишното издание се провежда в 29 държави, 388 града в Европа и извън нея

27.11.2020 | 23:12 Редактор: Юлия Христова
Мария Габриел:

"Науката е предизвикателство, знание и напредък. Научните открития влияят върху всичко, което ни заобикаля. Карат ни да мечтаем и бъдем създатели. "Европейската нощ на учените’’ е истинско тържество на умовете и талантите. Днес е важно да познаваме и ценим труда на учените“, заяви българският еврокомисар Мария Габриел, отбелязвайки старта на "Европейска нощ на учените’’ с откриване на събитието по проекта "FRESHER“.

Достъпният и интерактивен характер на "Европейска нощ на учените“ прави инициативата все по-популярна с всяка измината година. През 2005 г. инициативата бележи началото си в 15 държави и 20 града. Тазгодишното издание се провежда в 29 държави, 388 града в Европа и извън нея. В България събитието се отбелязва за петнадесети път под мотото: “Науката променя начина на живот“. То обединява стотици деца, младежи и български учени от 25 населени места в страната.

"Вярвам, че много млади хора ще бъдат вдъхновени от демонстрациите и контактите си с изследователите, за да започнат собствени проучвания и проекти. Всеки може да допринесе за намиране на ефективни решения. И тук се обръщам към момичетата. Все още има твърде малко жени - изследователи, но е факт, че в училище момичетата са също толкова добри в областта на науките и математиката, колкото момчетата“, заключи Мария Габриел.

Снимка: БГНЕС