Социалните мрежи изместиха традиционните медии в агитацията за изборите в САЩ

Рекордно скъпо стана телевизионното време месец преди вота

24.10.2020 | 14:40 Редактор: Ивет Арабова

Телевизионното време в американските телевизии поскъпна рекордно месец преди президентските избори. Индексът Стандарт Медия посочва, че приходите на CNN и Fox News от юни до края на август са се увеличили със 68 и 46 процента спрямо година по-рано. Но социалните мрежи изместиха традиционните медии в агитацията за предстоящия вот.

Световноизвестни актьори, лица от шоубизнеса и спорта също използват социалните мрежи, за да агитират своите последователи за един или друг кандидат-президент. Поп идолът на тийнейджърите Тейлър Суифт разкри, че симпатизира на Джо Байдън. Актьорът Джон Войт, който се въплъти в образа на президента Франклин Рузвелт във филма "Пърл Харбър“ пък призова сънародниците си да пуснат бюлетина за Тръмп. А други звезди, чрез постове на своите страници просто приканват за участие в изборите. 

"В Интернет всеки може да коментира. Дали ще е чрез онлайн стрийминг или просто чрез един лайк. Всеки има възможността да даде обратна връзка – сега и веднага. Нещо, което телевизията не може да предложи. И нещо, което печатните медии също не могат да предложат", обясни политологът гл. ас. д-р Искрен Иванов.

За разлика от социалните мрежи, където всеки може да напише какво мисли, големите медии в САЩ не позволяват коментари по своите интернет страници. Те продължават да се придържат към стария изпитан метод за общуване чрез читателски писма. Ролята на съвременните медии от стария тип вече се промени. Те трябва да разкриват на потребителите си фактите около събитията, които се случват и да обяснят смисъла им. 

"В социалните медии ангажираността изглежда много голяма, но тя всъщност стига много на плитко. Тоест, може да сме големи революционери в социалните мрежи и да не сме готови да направим нищо в истинския живот", коментира главният директор "Програми" в Центъра за либерални стратегии Весела Чернева.

Изборите за президент на Съединените щати през 2020 г. отбелязаха още един рекорд. За първи път в американската история 22 дни преди вота над 10 милиона избиратели упражниха правото си на глас, като пуснаха бюлетини по пощата. За сравнение през 2016 г. 75 000 души предпочетоха дистанционното гласуване. Задочното гласуване в САЩ е въведено през 1864 година по време на Гражданската война. Тогава президентът Ейбрахъм Линкълн предлага да се даде възможност на войниците, които са на фронта, да гласуват, въпреки че са далече от домовете си. Така от правото да участват във вота, като пуснат бюлетина по пощата, се възползват 150 000 военнослужещи.

Филма "Изборите в Съединените щати - политическо риалити" може да гледате тази вечер в "Историите ON AIR" веднага след централната емисия новини.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК