Световното първенство на ФИФА ще стимулира рекламната индустрия

Освен събитието в Бразилия, двигатели на растежа ще бъдат Олимпийските игри в Сочи и цялостното глобално икономическо възстановяване

03.01.2014 | 13:03
Световното първенство на ФИФА ще стимулира рекламната индустрия

Растежът на рекламната индустрия през 2014 г. ще бъде засилен както заради подобряването на глобалната икономика, така и благодарение на Световното първенство по футбол. Това заяви главният изпълнителен директор на френския рекламен гигант Publicis Морис Леви, цитиран от CNBC.

"Има три елемента, които ще движат рекламния пазар нагоре. Първият е очакваният по-висок ръст на брутния вътрешен продукт (БВП) спрямо 2013 г. Вторият е Световното първентство на ФИФА, а третият – Зимните олимпийски игри в Сочи", отбеляза Леви.

По думите на главния изпълнителен директор на Publicis Световното първенство е основен "двигател на спонсорството и активността".

"Ако преобразуваме медийните разходи в приходи за агенциите от бранша, ние очакваме ръст от над 3 на сто, като Publicis вероятно ще бъде сред основните печеливши на пазара. Имаме някои много добри контакти, имаме добра бизнес комуникация и очакваме 2014 г. да бъде по-добра от 2013 г.", отбеляза Морис Леви.Hidden Field

Въпреки слабите разходи за реклама в Китай с оглед на забавянето на растежа на икономиката Publicis постигна нетни постъпления от 3,4 млрд. долара през първите девет месеца на 2013 г. Освен това, през юли френската компания обяви сливането си с Omnicom, като това даде началото на най-голямата рекламна група в света с обща пазарна капитализация от 35,1 млрд. долара.

Представена като "сливане между равни", колаборацията между двете дружества се очаква да приключи окончателно през първото тримесечие на 2014 г., ако Европейската комисия одобри сделката. В случай че Брюксел даде зелена светлина, новият конгломерат ще изпревари по пазарна оценка настоящия лидер WPP.

Въпреки сделката Леви заяви, че компанията се сблъсква с някои насрещни ветрове с оглед на приближаването на края на фискалната година. Publicis ще оповести годишните си финансови резултати в края на февруари.

Междувременно освен сред рекламния бранш футболът набира все по-голям интерес и в сферата на технологиите. Наскоро Иран бе домакин на Световното първенство по футбол за роботи – "Робокупа". В надпреварата участваха изработени от френски и японски учени роботи, който са контролирани с ума на притежателите си.

Повече за технологията вижте в материала на Bloomberg!