Приключи ли спадът на европейския автомобилен пазар?

Крис Райтер от Bloomberg Television анализира резултатите за полугодието на Renault.

26.07.2013 | 15:16
Приключи ли спадът на европейския автомобилен пазар?

Съкращаването на разходите за труд се оказаха от голямо значение за Renault, коментира Крис Райтер от Bloomberg Television. Той допълва, че дори поставянето им под контрол е много важно.

„Един от начините да се насърчат печалбите е да спрат харчовете. Това очевидно Renault направи много ефективно в първата половина от годината. Те вече имат приход на свежи пари. Показват, че могат да регистрират печалба на такъв пазар. От друга страна, обаче имат и нови модели, Clio. Това е популярна компактна кола. Имат и Capture, с която навлизат при SUV автомобили-сегмент с бърз темп на растеж. Dacia също има нови модели. Това е марката, с която печелят пазарен дял и им помага да се справят добре в първото полугодие“, коментира Райтер.

Според него има достатъчно сигнали, че спадът при търсенето на европейския пазар е приключва.

“Daimler, които обявиха преди няколко дни резултатите си, казват, че търсенето в Европа се е отлепило от дъното. Виждат признаци за ръст във втората половина.

Renault обаче не е така уверен и непобедим в Европа като Daimler. При тях има продължаващ спад, който ще се задържи до 2014 и дори 2015.

Предстои да видим дали Renault е пример за поврат на европейския пазар. Ясно е, че компанията овладя разходите, поне за първите 6 месеца. Дали ще продължат, дали търсенето на пазара ще се върне -ще видим до края на годината“, коментира  Райтер. По думите му тенденцията ще се изясни още повече следващата седмица, когато ще излязат резултатите на големите автопроизводители като Fiat, Peugeot, VW. “Те ще имат ключова оценка за европейския пазар на коли. Особено Peugeot, които бяха най-слабата брънка във веригата, защото е с най-силна ескпозиция в Европа. Ще наблюдаваме внимателно, за да разберем дали Renault е прав, или Damiler, които също имат добри приходи“, подчерта анализаторът на Bloomberg.