Български представители инспектират ромски лагери в Париж

Проблемът с ромите, предимно от България и Румъния, се разраства, коментират френски медии.

12.01.2013 | 17:39
Български представители инспектират ромски лагери в Париж

Властите във Франция поканиха български представители, които да се включат в проверките на незаконни ромски лагери в две предградия на Париж, обяви българският посланик във френската столица Марин Райков, който приветства първата по рода си инициатива.

Българският дипломат обясни, че местни полицаи и нашето МВР аташе към посолството са направили оглед на два нелегални лагера в частни имоти - в предградията Бубини и Монтрьой.

„В тези лагери бяха идентифицирани действително български роми. В единия случай 18 души, в другия случай – шестима, в бих казал абсолютно мъчително битово положение. Бяха проведени разговори с тях, но при всяко положение те нито са били арестувани, нито са започнати процедури по тяхното репатриране”, каза Райков пред БНР.

Българският посланик приветства новия подход на френските власти, стига да се спазват правата на българските граждани. „Не смятам, че този общ подход може да бъде разглеждан като предпоставка за някакви негативни стъпки или пък за аргументиране на необходимостта от репатриране. Те засега са законно пребиваващи, от друга страна, ако те бъдат върнати в страната поради това, че са били в незаконно положение, било защото са извършили съответно нарушение, винаги сме били отворени за сътрудничество”, посочи още посланикът.

Проблемът с ромите, предимно от България и Румъния, се разраства, коментират френски медии. Миналата сряда синдикатът на служителите на френската железопътна компания се оплака от проблемите със сигурността и кражбата на кабели по жп линия, минаваща край ромски лагер в Лил.

В тази връзка се стигна до извънредна среща на синдиката с управата на компанията. Според железопътните работници през празничните дни са били регистрирани значителни кражби на кабели по линията, които са предизвикали повреда на сигнализационната система и са принудили машинистите да управляват влаковете без помощта на техниката за сигнализация.

Като резултат от тези неприятности значителни забавяния на влаковете по линията Лил-Бетюн бяха регистрирани от френските железници.