Бизнесът изглежда предпочита Мит Ромни

Една част от висшия мениджмънт счита, че Барак Обама не разбира проблемите на бизнеса, пише The Wall Street Journal.

05.11.2012 | 11:12
Бизнесът изглежда предпочита Мит Ромни

Изходът от президентските избори в Съединените щати е от особено значение за американските мениджъри, независимо колко голям бизнес управляват те. Вотът ще определи данъчната тежест върху компаниите, както и отношението на регулаторните органи към тях, пише The Wall Street Journal. Разочарован от управлението на Барак Обама и притиснат от разногласията във Вашингтон, американският бизнес изглежда залага на кандидатурата на Мит Ромни и инвестира сериозно в нея.

Ако настоящият президент бъде преизбран, коментират мениджърите, това почти сигурно означава по-високи данъци и по-голям натиск от регулаторите. Една част от висшия мениджмънт счита, че Барак Обама не разбира проблемите на бизнеса и неговата ключова роля за икономиката и използва всеки удобен момент за да критикува големите компании в публичното пространство. Победата на Мит Ромни от друга страна, който има славата на професионалист в областта на инвестирането, би облекчила данъчната тежест и регулаторния натиск върху фирмите, смятат ръководните кадри.

Разбира се, Обама все пак има и своите големи поддръжници сред директорските бордове от Силициевата долина до Детройт и Уолстрийт. Миналата седмица своята официална подкрепа за настоящия президент даде и кметът на Ню Йорк – милиардерът Майкъл Блумбърг. Междувременно корпоративният ентусиазъм към кандидатурата на Ромни се въздържа заради намеренията на републиканеца да охлади отношенията с Китай, който е основен търговски партньор и апетитен пазар за американския бизнес. Освен това, някои анализатори твърдят, че с обещанието си да не вдигат данъците, Мит Ромни и Пол Раян представят нереалистичен предизборен план, имайки предвид огромния бюджетен дефицит и дълг на Съединените щати.

В последните дни преди изборите кръстосаният огън между двамата претенденти на тема бизнес се ожесточи допълнително. Барак Обама предложи да се обединят девет ключови федерални агенции, за да се формира Министерство по проблемите на бизнеса. „Трябва да концентрираме усилията си в една посока“, аргументира се Обама. В отговор Ромни подчерта, че Съединените щати не се нуждаят от Министерство на бизнеса, за да бъде бизнесът разбран по-добре. „Ние се нуждаем от президент, който да разбира бизнеса, а аз съм точно такъв“, категоричен бе Ромни.