Съдът на ЕС забрани подвеждащите търговски практики

Рекламодатели масово подмамват клиенти да платят за нещо, за всъщност са „спечелили“.

19.10.2012 | 09:23
Съдът на ЕС забрани подвеждащите търговски практики

Съдът на Европейския съюз забрани агресивните търговски практики, създаващи у потребителя невярно впечатление, че вече е спечелил награда, за която всъщност трябва да заплати, ако иска да я получи.  

Тези практики са забранени, дори ако наложеният на потребителя разход е незначителен в сравнение със стойността на наградата или дори, ако не носи никаква печалба на търговеца.

Казусът е взет от дело срещу пет британски фирми, специализирани в разпространение на рекламни материали.

В годишната статистика за 2011 на организацията, която обединява европейските потребителски центрове, има регистрирани над 42 000 жалби от недоволни потребители. От тях 5 на сто са именно срещу агресивните търговски практики.

По данни на Комисията за защита на потребителите, през 2011 в България са докладвани около 250 случая със съмнение за наличие на нелоялна търговска практика. В 132 казуса КЗП се е произнесла, че има наличие на нелоялна търговска практика. Те се прилагали най-често при предлагането на туристически  и мобилни услуги, както и  при продажбата на хранителни продукти.